شناسهٔ خبر: 67847273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاکستان اظهارات نخست وزیر هند را جنگ طلبانه خواند پاکستان اظهارات نخست وزیر هند را جنگ طلبانه خواند

پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر هند، همسایه شرقی خود را به جنگ طلبی متهم کرد و گفت اسلام آباد آماده مقابله با اقدامات تهاجمی دهلی‌نو است.

صاحب‌خبر -

 ایرنا- پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر هند علیه آن کشور، همسایه شرقی خود را به جنگ طلبی متهم کرد و گفت: دهلی‌نو به بهانه تروریسم به دیگران توهین می‌کند با این حال پاکستان آماده مقابله با اقدامات تهاجمی هند است.

این کشور اظهارات اخیر نارندرا مودی نخست وزیر هند را که در یک سخنرانی در منطقه کارگیل، پاکستان را حامی تروریسم خوانده بود، محکوم و آن را جنگ طلبانه دانست.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: اسلام آباد آماده مقابله با اقدامات تهاجمی هند است با این حال همچنان به ارتقای صلح و ثبات در منطقه متعهد است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هند باید به جای توهین به دیگران برای تروریسم، به کارزار سازماندهی ترور‌های هدفمند، براندازی و تروریسم فراسرزمینی فکر کند. پاکستان در قصد و توانایی خود برای حفاظت از حاکمیتش در برابر هر گونه تجاوز مصمم است که نمونه آن پاسخ قوی به تهاجم هند در فوریه ۲۰۱۹ (اشاره به نبرد هوایی این دو کشور در هشتم اسفند ۱۳۹۷) است.

وزارت خارجه پاکستان افزود: رویکرد جنگ طلبانه صلح منطقه‌ای را تضعیف می‌کند و برای حل مناقشات طولانی مدت بین دو کشور به ویژه در بحث مناقشه اصلی یعنی جامو و کشمیر نتیجه کاملاً معکوس دارد.

نخست وزیر هند در سخنانی به مناسبت سالگرد جنگ «کارگیل» در منطقه مورد مناقشه کشمیر، به پاکستان در زمینه حمایت از تروریسم و جنگ نیابتی هشدار داد.

پاکستان و هند به عنوان دو قدرت اتمی جنوب آسیا از پنج سال گذشته پائین‌ترین سطح روابط در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود را تجربه می‌کنند. تصمیم دولت دهلی‌نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر (تحت کنترل هند) که اواخر سال گذشته میلادی از سوی دیوان عالی این کشور نیز مورد تائید قرار گرفت، اصلی‌ترین عامل بن بست در روابط دو کشور همسایه به شمار می‌رود.

نظر شما