شناسهٔ خبر: 67844924 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از دستگیری قاتل ۱۹ ساله تا توقیف ۸۶ میلیاردی قطعات لودر قاچاق از دستگیری قاتل ۱۹ ساله تا توقیف ۸۶ میلیاردی قطعات لودر قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۵ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۵ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۸۶ میلیاردی قطعات لودر قاچاق در کازرون

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی کازرون، محموله ۸۶ میلیاردی قطعات لودر قاچاق توقیف شد. 

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در راستای مقابله با ورود کالا‌های ترانزیتی و قاچاق، روز گذشته ماموران پلیس آگاهی کازرون حین گشت زنی در حوزه استحفاظی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: پس از هماهنگی قضایی، در بررسی دقیق مدارک ارائه شده از سوی راننده کامیون مشخص شد محموله قطعات لودر قاچاق و فاقد مدارک قانونی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان ارزش محموله قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان ۸۶ میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: در این رابطه راننده دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سردار ملک‌زاده با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز، از عموم شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه توسط قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

۱۵ میلیارد سیگار قاچاق دود نشد

فرمانده انتظامی فراشبند از توقیف ۲ سواری شوتی و کشف انواع سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی فراشبند حین کنترل محور‌های مواصلاتی به ۲ سواری شوتی پژو پارس و ۴۰۵ حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بررسی از این خودرو‌ها در مجموع ۵۵۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ برومندی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق کالا توسط افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی قاچاق روانه پارکینگ شد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی قلعه بردار گفت: در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین و قاچاق در سطح شهرستان، مأموران کلانتری "۲۱ کوی زهرا" از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت در یک ساختمان مطلع و بررسی آن را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از پارکینگ آن ساختمان یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک نفر به مرجع قضایی معرفی شد.

قاتل ۱۹ ساله در استهبان روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی استهبان گفت: قاتلی که با سلاح سرد پسر ۱۸ ساله‌ای را به قتل رسانده بود برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در سی‌ام تیرماه سال جاری، در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در پارک "پیرمراد" استهبان، بررسی موضوع جهت شناسایی قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی ۱۸ ساله توسط فردی ناشناس با سلاح سرد به قتل رسیده است.

فرمانده انتظامی استهبان ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز و قاتل که عرصه را بر خود تنگ دیده بود خود را به پلیس معرفی کرد.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه قاتل ۱۹ ساله در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات قبلی عنوان کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در شیراز

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در ۳ انبار در سطح حوزه استحفاظی شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او افزود: ماموران به همراه نماینده اداره برق پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن انبارها، ۱۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎های کشف شده را ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و تحویل تعزیرات حکومتی شد.

۳۲ میلیارد گازوئیل قاچاق در نی‌ریز

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۳۲ میلیارد ریال گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

او در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق، روز گذشته مأمورین انتظامی نی‌ریز حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ کرمی افزود: پس از انتقال کامیون به مقر انتظامی و برابر اعلام نماینده شرکت نفت، ۱۷ هزار و ۱۹۰ لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از این خودرو کشف شد. 

او با بیان اینکه ارزش سوخت‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق در کوار

جانشین انتظامی شهرستان کوار از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ دوم رحمت‌اله ارجمندی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۸ حلقه لاستیک، ۶ عدد باطری و ۳۸۰ عدد تیوپ کامیون خارجی قاچاق را کشف کردند، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

جانشین انتظامی کوار خاطر نشان کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

پلمب ۲۲ واحد صنفی در خرمبید

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف در این شهرستان اجرا و ۲۲ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

او اظهار داشت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی خرمبید طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف را با همکاری کارکنان اداره صمت و شبکه بهداشت شهرستان اجرا کردند.

سرهنگ کریمی افزود: در اجرای این طرح، ۲۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت بهداشت و نداشتن پروانه کسب پلمب و از فعالیت صنفی متصدیان آنها جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی خرمبید با تأکید بر تداوم اجرای طرح‌های کنترلی و صیانتی ویژه اصناف، تصریح کرد: قانونمندسازی اصناف یکی از اولویت‌های مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان است.

دستگیری سارق وسایل و قطعات خودرو در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سارق قطعات و محتویات داخل خودرو در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو در سطح شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی، در این خصوص یک متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، از مردم درخواست کرد ضمن هوشیاری، در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سید محمد یوسفی بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی مطلع شدند فردی با هویت معلوم اقدام به نگهداری موتورسیکلت سرقتی در منزل خود می‌نماید که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کنند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان جهرم دارد، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف خودرو مسروقه در رستم

فرمانده انتظامی رستم از کشف سواری پراید با سابقه سرقت از شهرستان ممسنی خبر داد.

سرهنگ سیدعبدالمحمد نازیدوک بیان کرد: مأموران انتظامی رستم حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید که کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخض شد که خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان ممسنی دارد.

فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد وسایط نقلیه خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

کشف زغال قاچاق در کوه‌چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف ۴۵۰ کیلوگرم زغال قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ پرویز ارجمند در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی "کوه‌چنار" حین گشت‌زنی در محور "ممسنی-شیراز" به یک دستگاه وانت پراید حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو، ۴۵۰ کیلوگرم زغال قاچاق را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

نظر شما