شناسهٔ خبر: 67844847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ترامپ: خروج از توافق هسته‌ای با ایران بهترین کاری بود که برای اسرائیل انجام دادم

آریا فشتمی

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای برجام را «بهترین کار» برای تل‌آویو قملداد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در فلوریدا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

وی در آغاز دیدار به خبرنگاران مدعی شد: «اگر ما پیروز شویم، همه چیز بسیار ساده خواهد بود. همه چیز به سرعت حل می‌شو اما اگر پیروز نشویم، با جنگ‌های بزرگی در خاورمیانه و شاید جنگ جهانی سوم مواجه شوید. شما اکنون از هر زمانی به جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر هستید. شما هرگز اینقدر (به جنگ) نزدیک نبودید چراکه افراد ناکارآمدی کشور ما را اداره می‌کنند.»

ترامپ در ادامه تاکید کرد که خروج او از توافق هسته‌ای با ایران «بهترین کاری» بوده که برای رژیم صهیونیستی انجام داده است.

وی همچنین از تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی تعریف کرد و گفت: ما رابطه خوبی (با اسرائیل) داشتیم. من برای اسرائیل خیلی خوب بودم، بهتر از هر رئیس‌جمهوری که تا به حال بوده است.»

ترامپ در رابطه با توافق احتمالی رژیم صهیونیستی و حماس درخصوص آزادسازی زندانیان و برقراری آتش‌بس گفت که این وضعیت «قابل قبول نیست» و به وضعیت کسانی که هنوز در دست حماس هستند شک دارد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا عنوان کرد: «آن‌ها باید فوراً برگردانده شوند چراکه هیچ راهی وجود ندارد که آن‌ها در وضعیت خوبی باشند.»

انتهای پیام

نظر شما