شناسهٔ خبر: 67844545 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آغاز المپیک پاریس با ثبت بزرگ‌ترین شرمساری فوتبالی

سالی که نکوست از بهارش پیداست

روزنامه جوان

در اولین روز مسابقات فوتبال، هفت دیدار برگزار شد. جنجالی‌ترین دیدار در سنت اتین بین دو تیم آرژانتین و مراکش آغاز شد و در عین ناباوری ساعت‌ها به طول انجامید، آن هم در شرایطی که بدون شک یکی از شرمساری‌های تاریخ فوتبال المپیک را به ثبت رساند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: المپیک پاریس دو روز قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه و رژه تیم‌ها با برگزاری مسابقات فوتبال و راگبی هفت‌نفره آغاز شد، اما شروعی جنجالی که بدون شک کمتر کسی تصور آن را داشت. 
در اولین روز مسابقات فوتبال، هفت دیدار برگزار شد. جنجالی‌ترین دیدار در سنت اتین بین دو تیم آرژانتین و مراکش آغاز شد و در عین ناباوری ساعت‌ها به طول انجامید، آن هم در شرایطی که بدون شک یکی از شرمساری‌های تاریخ فوتبال المپیک را به ثبت رساند. نه فقط، چون این دیدار مکرراً به دلیل یورش هواداران به زمین بازی متوقف شد بلکه به دلیل آنکه تقریباً دو ساعت بعد از ورود بازیکنان به داخل تونل رختکن و در حالی که همه فکر می‌کردند بازی ۲-۲ تمام شده است، بازیکنان برای انجام سه دقیقه دیگر از بازی به زمین رفتند تا مراکش با نتیجه ۲ بر یک برنده بازی اعلام شود. همین کافی بود تا خاویر ماسکرانو، سرمربی تیم المپیک آرژانتین این رقابت را با مسابقات محلات مقایسه کند: «آن‌ها برای همه چیز از ما مدرک می‌خواهند، اما این اتفاقات می‌افتد. هفت بار تماشاگران به زمین حمله و بعد به سمت ما ترقه پرتاب کردند. به ما گفتند بازی ۲- ۲ شد، حتی مراکش هم نمی‌خواست پس از توقف دوباره بازی کند. این مایه شرمساری است، آن‌ها به ما گفتند بازی به دلایل امنیتی متوقف شده است. اینجا بازی‌های المپیک است، نه مسابقات محلات. من هیچ توضیحی برای بازیکنان ندارم که بگویم داوران یک ساعت و ۲۰ دقیقه برای مرور یک صحنه وقت گذاشته‌اند.» آرژانتینی‌ها بهت‌زده به حوادث بازی مراکش نگاه می‌کردند و باور نمی‌کردند قربانی یک آبروریزی بی‌سابقه شده‌اند، اما در نهایت کلودیو تاپیا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین در بیانیه‌ای تند، به اتفاقات عجیب دیدار آرژانتین و مراکش در چارچوب المپیک۲۰۲۴ واکنش نشان داد: «آنچه برای ما رخ داد واقعا تأسفبار بود. انتظار دوساعته در رختکن پس از هجوم تماشاگران مراکش به زمین و خشونتی که به بازیکنان ما وارد شد، غیرقابل تحمل است. واقعاً بی‌معنی و برخلاف قوانین است که بازیکنان ما دوباره مجبور شدند به زمین بازی برگردند، اما ساده از کنار ماجرا نمی‌گذریم و شکایت خود را به کمیسیون انضباطی فیفا ارائه می‌دهیم. 
آرژانتین در یک بازی جنجالی بازی را به مراکش در اولین روز المپیک باخت، ولی این بازی برای خانواده سیمئونه تاریخی شد. جولیانو سیمئونه، فرزند دیه‌گو سیمئونه، توانست تنها گل آرژانتین را در دقیقه ۶۷ به ثمر برساند. پدرش، دیه‌گو پابلو سیمئونه در بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا درست ۲۸ سال‌وچهارروز پیش توانسته بود برای آلبی‌سلسته گلزنی کند تا اولین پدر و پسری باشند که در تاریخ آرژانتین موفق به گلزنی در المپیک شده‌اند، اما دیداری که به لکه ننگی برای المپیک تبدیل شد و حتی صدای مسی را هم درآورد، به طوری که مسی با توییت «غیرمعمول» حیرت خود را از اتفاقات رخ داده نشان داد.

نظر شما