شناسهٔ خبر: 67844529 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

محاکمه قاتل دستفروش  پس از ۹ سال 

روزنامه جوان

وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رسیدند با جسد خونین مرد جوانی به نام ارسلان روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله به قتل رسیده‌بود. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مرد جوانی که متهم است ۹ سال قبل به هواخواهی یکی از دوستانش، مرد دستفروشی را در تهران به قتل رسانده پس از دستگیری در دادگاه یک کیفری استان تهران محاکمه شد. متهم در جلسه دادگاه قتل را به گردن همدستش انداخت. 
به گزارش «جوان»، ۹ سال قبل به مأموران پلیس تهران خبر رسید دو مرد دستفروش در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران درگیری خونینی را رقم زده‌اند. 
وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رسیدند با جسد خونین مرد جوانی به نام ارسلان روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله به قتل رسیده‌بود. 
بررسی‌ها نشان داد مقتول دستفروش است و از مدتی قبل با دستفروش دیگری به نام افروز اختلاف داشته است. ساعتی قبل افروز سر جای بساط با مقتول درگیر شده و در جریان آن با همدستی یکی از دوستانش به نام ایرج، او را به قتل رسانده‌است. 
با به دست آمدن این اطلاعات، افروز و ایرج به عنوان مظنونان قتل مرد دستفروش تحت تعقیب قرار گرفتند و مأموران موفق شدند افروز را بازداشت کنند، اما متوجه شدند ایرج به مکان نامعلومی گریخته‌است. 
متهم پس از انتقال به اداره پلیس به درگیری با مقتول اعتراف کرد، اما مدعی شد ایرج قاتل است. 
وی در ادعایی گفت: «من و ارسلان هر دو دستفروش بودیم و همیشه در نزدیکی هم بساط دستفروشی‌مان را پهن می‌کردیم. هر کدام از ما مکانی را برای دستفروشی‌مان داشتیم، اما ارسلان هر جایی دوست داشت بساطش را پهن می‌کرد. چند باری به او تذکر داده‌بودم و حتی با هم مشاجره لفظی داشتیم. درگیری ما خیلی قدیمی بود تا اینکه روز حادثه او سر جای من بساطش را پهن کرد. وقتی به او اعتراض کردم، او به من فحش زشتی داد و من هم با دوستم ایرج تماس گرفتم و برای دعوا از او کمک خواستم. ایرج با اسلحه کمری به محل بساط ما آمد. وقتی درگیری ما بالا گرفت، اسلحه را از ایرج گرفتم و تیر هوایی شلیک کردم، اما در ادامه ایرج اسلحه را از من گرفت و به سمت او شلیک کرد. ارسلان غرق در خون روی زمین افتاد و ما هم از ترس فرار کردیم. الان خبر ندارم ایرج به کجا فرار کرده‌است.» 
متهم پس از اعتراف در دادگاه محاکمه شد، اما قتل را به گردن همدستش انداخت و راهی زندان شد. همدست متهم سال‌ها فراری بود تا اینکه پس از گذشت ۹ سال در دام مأموران گرفتار و بازداشت شد. 
چند روز قبل ایرج در حالی که همدستش در زندان بود، در شعبه هشتم دادگاه کیفری محاکمه شد. اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص دادند و متهم پای میز محاکمه ایستاد و از خود دفاع کرد. وی گفت: «آن روز دوستم از من خواست برای کمک به او به محل بساطش بروم. وقتی آنجا رسیدم آن‌ها با هم درگیر شده‌بودند و من برای اینکه او را بترسانم تیراندازی هوایی کردم. پس از این، افروز اسلحه را از من گرفت و به سمت مرد دستفروش شلیک کرد و او را به قتل رساند. من در درگیری حضور داشتم، اما قاتل نیستم.»
با ادعای متهم و از آنجایی که همدست او در زندان بود، قضات شعبه، جلسه محاکمه را به روز دیگری موکول کردند.

نظر شما