شناسهٔ خبر: 67843681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

جامعه را با واقعیات آشنا کنید

این روزها مشاهده اخبار و تصاویر دیدارهای رئیس جمهور منتخب با اقشار و اصناف مختلف موجب نوعی جذابیت اجتماعی گردیده است.

صاحب‌خبر -

این روزها مشاهده اخبار و تصاویر دیدارهای رئیس جمهور منتخب با اقشار و اصناف مختلف موجب نوعی جذابیت اجتماعی گردیده  است.
اینکه رئیس دولت بدون تشریفات خاص به وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها و مراکز مردمی و ورزشی می رود و به سبک و زبان عامه مردم رفتار می کند، موجب پذیرش و افزایش انگیزه های اجتماعی گردیده است که به دنبال خود قطعا انتظاراتی به دنبال خواهد داشت که تأمین و برآورده کردن آنها کار ساده ای نیست.
البته شخص دکتر پزشکیان با شعار عبور از وعده ها و رسیدن به مرحله عمل وارد میدان خدمت شده اند؛ اما کیست که نداند مشکلات و معضلات در ایران شخص محور نیست و با خواست و سلیقه فردی اصلاح نخواهد شد.
مسلما روبرو شدن با مشکلات کشور و تلاش برای گرفتن بهترین نتیجه مطلوب در حل مسائل  امورات اجرایی کشور نقطه عطفی است که می تواند به نوبه خود امیدبخش باشد و این خود حرکت و گامی در جهت اصلاح رویه های سابق است.
اما باید واقعگرا بود و پذیرفت که انتظار تغییر و تحول در کشورمان بصورت فوری با توجه به عمق و ریشه مشکلات انتظاری واهی است لذا برخی اقداماتی که موجب توقع افزایی و افزایش سطح انتظارات جامعه می گردد پس از مدتی که امور رسمی به ثبات رسید و از هیجانات دولت جدید عبور کردیم، عدم تحقق این انتظارات موجب دلسردی جامعه خواهد شد.
چرا که حقایق چیزی ورای گفته ها و وعده هاست و نمی توان موانع و چالش های موجود را نادیده گرفت. و بعضی از موانعی که ریشه در بن ساختار سخت افزاری و نرم افزاری سیستم اجرایی کشور دارد و امکان تحقق وعده ها بدون رفع این موانع وجود ندارد و اصلاح آن نیز به سالها برنامه ریزی دارد.
اما نکته ظریف و البته عمیق در عدم امکان تحقق وعده ها نوعی نگرش ها و سلیقه هایی است که ورای ساختار رسمی وجود دارد و منافع برخی جریان ها با رویکرد رسمی اجرایی متفاوت می نماید.
لذا باید به رئیس جمهور منتخب یادآوری کرد که مشی مردمی و گفتار و کردارهای عامه پسند جدای از اینکه موجب تقویت روحیه عمومی می گردد؛ در ادامه انتظارات اصلاحی را تقویت می کند و درصورت عدم تحقق آنها سرخوردگی اجتماعی و بی اعتمادی را به همراه خواهد داشت.
توصیه رسانه ای حکم می کند تا تیم برنامه ریز رئیس جمهور رویکردهایی منطقی و تصویری حقیقی را از توان مدیریتی و پتانسیل های موجود در کشور منعکس کنند تا جامعه سطح انتظاری معقول برای کشور ترسیم نماید.

نظر شما