شناسهٔ خبر: 67843015 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دیدار رئیس سیا با مقامات مصر، اسرائیل و قطر در رم

«دیوید بارنیا» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) روز یکشنبه با رؤسای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و دستگاه اطلاعاتی مصر و همچنین نخست وزیر قطر در شهر رم پایتخت ایتالیا دیدار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، پایگاه صهیونیستی «واللا» در این باره نوشت: قرار است ویلیام برنز رئیس سیا، دیوید بارنیا رئیس موساد، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر و رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر در این دیدار درباره تلاش‌ها برای پیشبرد مذاکرات تبادل اسرا و آتش بس در نوار غزه تا به نتیجه رسیدن کامل آن گفت‌وگو و تبادل نظر شود.

بنا به اعلام این پایگاه عبری، یک مقام آگاه در این باره اظهار داشت: انتظار نمی رود در نشست رم، مذاکرات مفصلی درباره شکاف‌های باقی‌مانده بین طرفین انجام شود بلکه تمرکز اساسی آن بر پیشبرد مذاکرات خواهد بود.

یک مقام عالیرتبه صهیونیست که آگاه به این مذاکرات است، گفت: انتظار نمی رود مذاکرات رم منجر به گشایش شود زیرا هیچ نشانه ای مبنی بر اقناع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تحت تأثیر فشارهای جو بایدن در زمینه عدول از خواسته‌های جدیدش به چشم نمی‌خورد. او این خواسته‌های افراطی را به عنوان بخشی از پیشنهادهای به روز شده اسرائیل به حماس ارائه کرده است.

این مقام صهیونیست افزود: نتانیاهو در پی دستیابی به توافق قابل تحقق نیست زیرا اصولا برای تحرک و اقدام در این زمینه آماده نیست. به همین دلیل ممکن است به جای دستیابی به توافق، در پیشبرد مذاکرات دچار بحران شویم.

با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

نظر شما