شناسهٔ خبر: 67842768 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سازمان ملل: محافظت فوری از غیرنظامیان غزه ضروری است

یک مقام سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره غزه ،خواستار محافظت فوری از جمعیت غیرنظامی در نوار غزه، از جمله فعالان  بشردوستانه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مهند هادی، معاون هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه (UNSCO) و هماهنگ کننده امور بشردوستانه در دفتر غزه روز جمعه به وقت محلی به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت که "محافظت فوری برای جمعیت غیرنظامی غزه و همچنین برای عملیات های بشردوستانه ضروری است. کارکنان و تجهیزات بشردوستانه باید در برابر هرگونه حملات خشونت آمیز محافظت شوند."

هادی گفت که ده ماه از بحران غزه می گذرد اما هنوز هم یک محیط امن برای ارائه کمک‌های بشردوستانه « در داخل غزه وجود ندارد». او گفت: امروز سازمان ملل در موقعیتی نیست که بتواند کمک‌های لازم را به مردم غزه ارائه کند، چه رسد به اینکه بتواند آن را افزایش دهد، مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که این وظیفه طرف های درگیر است که از فعالان بشردوستانه در میدان جنگ دفاع کنند.

او تاکید کرد: "وظیفه مراقبت از همه فعالان بشردوستانه یکی از مهمترین دغدغه های ماست. سوابق حمله به فعالان بشردوستانه در داخل غزه غیرقابل قبول است."

هادی با اشاره به فاجعه انسانی در غزه گفت که هزاران کودک "آسیب های وحشتناک" مانند سوختگی درجه سه، قطع دست و پا و آسیب های روحی عمیق را متحمل شده اند.

او همچنین با اشاره به گریه‌های کودکان در پناهگاه‌ها گفت که «افکار خودکشی» در میان کودکان رواج دارد زیرا والدین نمی‌توانند از کودکان خود در برابر گرسنگی و صدمه محافظت کنند.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: "۶۲۵ هزار کودک از یک سال تحصیلی کامل محروم شده اند. کودک بدون آموزش کودکی بدون آینده است."

هادی با تاکید بر اینکه تاثیر انسانی جنگ را "نمی توان نادیده گرفت" ، خواستار آتش بس در غزه و آزادی فوری و بدون قید و شرط اسرای در اختیار حماس شد.

نظر شما