شناسهٔ خبر: 67842294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

دلقک سیاسی!

صاحب‌خبر -

* بیژن ایرانی
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی در جریان سخنرانی در کنگره آمریکا ادعاهای واهی را به ویژه علیه کشورمان مطرح کرده که حتی در خودِ آمریکا نیز با بازخوردهای منفی همراه شده است. موضوعی که سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا را به بازی مضحکِ یک دلقک تبدیل کرده است.
نتانیاهو تنها اندکی پس از آغاز سخنرانی اخیر خود در کنگره آمریکا، حمله به ایران و محور مقاومت را در دستورکار قرار داد. وی مدعی شد: “جنگ اسرائیل در غزه برخورد تمدن ها نیست. این جنگ میان بربریت و تمدن است. ما امروز در دو راهی تاریخ دیدار می کنیم. دنیای ما در حال تحول است. در خاورمیانه، محور تروریسم ایران با آمریکا، اسرائیل و دوستان عرب ما مقابله می کنند».
این موضع گیری نتانیاهو در شرایطی انجام شده که وی و رژیم متبوعش، تاکنون موجب قتل و عام بیش از 39 هزار فلسطینی غیرنظامی و بیگناه در نوار غزه شده اند و بیش از 80 هزار فلسطینی نیز در بحبوحه حملات ماه های اخیر صهیونیست ها به نوار غزه، مجروح و یا مفقود هستند. 
جنگ افروی صهیونیست ها در نوار غزه از منظر نرخ کشتار غیرنظامیان، موصوف به صفت مرگبارترین جنگ قرن بیست و یکم جهان شده است. البته که وسعت و دامنه جنایات و بربریت صهیونیست ها در بحبوحه جنگ غزه به قدری گسترده بوده که نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد، رژیم اشغالگر قدس را در فهرست سیاه رژیم های زن ستیز و البته کودک کُش خود قرار داده اند. در عین حال، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در فهرست سیاه ارتش‌های جنایتکار جهان قرار گرفته و نتانیاهو و تنی چند از دیگر مقام های ارشد اسرائیلی به دلیل جنایات خود در نوار غزه، با صدور قریب الوقوع حکم بازداشت بین‌المللی خود به عنوان جنایتکاران جنگی رو به رو هستند. 
بگذریم که اساسا نتانیاهو نخست وزیر رژیمی است که بیش از هفت دهه است بر پایه ظلم و تجاوز و اشغالگری و کشتار بنا شده است. حال اینکه نتانیاهو در کنگره آمریکا، ایران و محور مقاومت را در اردوگاهی از جهان توصیف می کند که نماینده بربریت هستند، حقیقتا مضحک است. جدای از 
این ها، نتانیاهو در بخشی دیگر از سخنان خود بار دیگر اتهامات تکراری را در مورد دستیابی ایران به تسلیحات اتمی مطرح ساخته است. حتی پیش از اینکه نتانیاهو در کنگره آمریکا سخنرانی کند هم این مساله که نتانیاهو بیش از 20 سال است مدام تاکید دارد که ایران 6 ماه تا دستیابی به سلاح های اتمی فاصله دارد، به یک طنز شایع در میان طیف قابل توجهی از ناظران و تحلیلگران مسائل بین المللی تبدیل شده بود.  
نخست وزیر صهیونیست ها در این سالها فقط و فقط با طرح اتهام و سیاه نمایی علیه کشورمان سعی داشته تا دستورکارها و اصول مطلوب خود را به خوردِ جهانیان بدهد و البته که در این رابطه جز با بی‌اعتبار‌کردن خود دستاوردی نداشته است. 
ادامه در صفحه 8

نظر شما