شناسهٔ خبر: 67842214 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فیلم استیو مک‌کویین پایان‌بخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد

فیلم «بلیتز» استیو مک‌کویین با بازی سیرشا رونان جشنواره فیلم نیویورک را به پایان می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درام تاریخی «بلیتز» ساخته استیو مک‌کویین با بازی سیرشا رونان به عنوان فیلم اختتامیه شصت و دومین جشنواره فیلم نیویورک انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایش که اولین نمایش این فیلم در آمریکای شمالی است، ۱۰ اکتبر در مرکز لینکلن روی پرده می رود و از یکم نوامبر در سینماها به نمایش درمی آید و دراپل تی‌وی پلاس از ۲۲ نوامبر در دسترس خواهد بود.

فیلم «بلیتز» که نویسندگی و کارگردانی آن را مک‌کویین انجام داده، در جریان جنگ جهانی دوم می گذرد و تلاش گروهی از مردم لندن را در بمباران پایتخت بریتانیا نشان می‌دهد و بر زندگی مادر جوانی از طبقه کارگر به نام ریتا (رونان) تمرکز دارد که از پسر ۹ ساله‌اش جورج (الیوت هفرنان) در هزارتوی شهری تحت محاصره جدا می‌شود.

استیو مک کویین کارگردان، تهیه‌کننده و نمایش‌نامه‌نویس متولد لندن، با فیلم «۱۲ سال بردگی» موفق به کسب جوایز مختلفی چون اسکار، گلدن گلوب و بفتا برای بهترین فیلم شد. او اولین کارگردان سیاه‌پوست در تاریخ سینماست که موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خودش کند. این فیلم در کنار چندین فیلم دیگر این کارگردان چون «گرسنگی» با بازی مایکل فاسبندر در نقش اصلی، مجموعه «راک عاشقان» و مستند «شهر اشغالی» پیش از این در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمده‌اند.

دنیس لیم، مدیر هنری جشنواره فیلم نیویورک از فیلم «بلیتز» (یورش ناگهانی) به عنوان تصویری زنده و عمیق از زندگی در زمان جنگ یاد کرد و گفت این فیلم یک روایت تاریخی دقیق است که بی‌گمان به نظر می‌رسد برای عصر کنونی جنگ‌های بی‌پایان ساخته شده باشد.

این فیلم برای افتتاحیه شصت و هشتمین جشنواره فیلم لندن از سوی موسسه فیلم بریتانیا نیز انتخاب شده است.

پیشتر اعلام شده بود که درام تاریخی «پسرهای نیکل» ساخته رامل راس جشنواره ۲۰۲۴ فیلم نیویورک را افتتاح خواهد کرد. این جشنواره در مرکز لینکلن از ۲۷ سپتامبر تا ۱۴ اکتبر (۶ تا ۲۳ مهر) برگزار می‌شود.

۲۴۵۲۴۵

نظر شما