شناسهٔ خبر: 67842190 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده الجزایر در سازمان ملل: مجازات دسته جمعی مردم غزه توسط اسرائیل، جنایت جنگی است

تهران – ایرنا – نماینده الجزایر در سازمان ملل متحد اقدام رژیم صهیونیستی در مجازات دسته جمعی مردم نوار غزه، را جنایت جنگی توصیف کرد و گفت: این رژیم باید مسوولیت آلام و فجایع هولناکی را که در این منطقه به وجود آورده است، بپذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، «عمار بن جامع» امروز (جمعه پنجم مردادماه) در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت خاورمیانه و شرایط انسانی نوار غزه اظهار داشت: آنچه در غزه در حال روی دادن است فراتر از هر تصوری است و نباید از سلاح گرسنه نگه داشتن در نوار غزه استفاده شود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی، بخش بهداشت و درمان و تأسیسات زیربنایی آن را در غزه نابود کرده است.

در این نشست، «فیلیپ لازارینی» دبیرکل آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) سخنرانی خواهد کرد. همچنین قرار است «مهند هادی» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه ما در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز در این نشست گزارش خود را ارائه کند.

به گزارش ایرنا، آنروا یکی از آژانس‌های فعال در حوزه خدمات رسانی به آوارگان فلسطینی تحت نظر سازمان ملل است که مقامات صهیونیست از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) با هدف تشدید آلام مردم غزه و کشتار و محرومیت بیشتر آنها، این آژانس را آماج حملات و اتهامات متعددی قرار داده اند.

اتهامات تل آویو علیه آنروا باعث قطع کمک‌های کشورهای غربی به سازمان آنروا شد. اگرچه با روشن شدن بی پایه بودن این ادعاها برخی از این کشورها کمک‌های خود به آنروا را از سرگرفتند اما آمریکا تحت نفوذ لابی صهونیست همچنان این محدودیت‌ها را بر آنروا اعمال می‌کند.

نظر شما