شناسهٔ خبر: 67841774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار فعالیت‌های رئیس‌جمهور منتخب در روز جمعه

روایت پزشکیان از چهار قدم برای تعیین کابینه دولت/واکنش به سخنرانی نتانیاهو

در ادامه اظهارنظرها و سخنان رئیس‌جمهور منتخب، امروز مشروح اولین گفت‌وگوی رسانه‌ای پزشکیان با رسانه KHAMENEI.IR، سه روز پیش از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری و آغاز به کار رسمی وی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب در گفت‌وگو با رسانه KHAMENEI.IR چهار قدم برای تعیین کابینه دولت جدید را چنین روایت کرد:

۱- قدم اوّل این بود که به تمام جریانات، گروه‌ها و شخصیّت‌های سیاسی اعلام کردیم که افراد مورد نظر خودشان را که می‌توانند به دولت کمک بکنند معرّفی کنند.

۲- گفتیم اساتید مدیریّت دانشگاهی یکسری شاخص‌هایی را برای اینکه بتوانیم این آدم‌ها را انتخاب بکنیم دربیاورند؛ یک سری شاخص را درآوردند که حتّی ما این شاخص‌ها را اعلام کردیم.

۳- قدم سوّم این بود که این افرادِ معرّفی‌شده را بر اساس شاخص‌ها پالایش کنیم و برایشان نمره بگذاریم.

۴- بعد هم وقتی پالایش شد، نهایتاً مشورت و هماهنگی لازم را ما خدمت مقام معظّم رهبری انجام بدهیم تا بتوانیم به آن نهایتِ چیزی که دنبالش هستیم برسیم.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: جهت‌گیری کشور باید به سمت هدفی باشد که قرار بود در مملکت موفّق بشویم. قرار بود جهل و تبعیض و خلاف را در این مملکت حذف کنیم و یک جامعه‌ انسانی درست بکنیم. در اقتصاد، قرار بود بهترین باشیم. قرار بود دانشگاه‌های ما الهام‌بخش، نوآور و خلّاق باشند. چیزهایی که در سیاست‌های کلّی هست، اهداف بسیار باارزشی است. در نتیجه، هم مجلس، هم دولت، هم قوّه‌ قضائیّه و نهادهای دیگر و سازمان‌های امنیّتی، همه باید دست به دستِ هم بدهیم تا به آن اهداف سیاست‌های کلّی برسیم. اگر به آن اهداف برسیم، دیگر فقر و بیکاری، جهل و خلاف و دزدی بی‌معنی خواهد شد.
 

روایت پزشکیان از چهار قدم برای تعیین کابینه دولت/واکنش به سخنرانی نتانیاهو

مسعود پزشکیان امروز - جمعه ۵ مرداد ماه - در مراسم تجلیل از اعضای ستاد مرکزی خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: الان وارد گودی شده‌ایم که اگر مردم ایران نباشند و همه دست به دست هم ندهیم و برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و این را نپذیریم که باید از کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم و اینکه نپذیریم باید بر اساس عدالت و انصاف عمل کنیم، شعارهایی که داده‌ایم همه‌اش باد هوا خواهد شد.

بیشتر از آنچه که هست، بزرگم نکنید

وی خطاب به مردم و هواداران خود گفت: تلاش نکنید که من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم؛ چراکه تمام پیامبران و امامان برای برپایی حق میان مردم آمده‌اند.

روایت پزشکیان از چهار قدم برای تعیین کابینه دولت/واکنش به سخنرانی نتانیاهو

رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: باید به یکدیگر کمک کنیم، دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم تا در ابتدا بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؛ اگر توقع را خیلی بالا ببریم، ناراحت و معترض می‌شویم که چرا آنچه که می‌خواستیم محقق نشد؛ ما در ابتدا باید بدانیم که چه داشته‌ایم و داریم و انتظار داریم که کدام توقعات برآورده شود. آیا می‌توانیم با داشته‌های موجود همه خواسته‌ها را اجرایی کنیم؟ آیا اگر نتوانستیم این خواسته‌ها را اجرایی کنیم باید به یکدیگر بگوییم که بی‌عرضه هستی؟

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب همچنین در واکنش به حضور و سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا تاکید کرد: نه جنایت کشتن مردم بی گناه و کودکان بی‌پناه را می‌توان نادیده گرفت و نه جنایتکار را می‌توان با تشویق ایستاده تطهیر کرد.

روایت پزشکیان از چهار قدم برای تعیین کابینه دولت/واکنش به سخنرانی نتانیاهو

رئیس جمهور منتخب در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به حضور و سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا نوشت: 

«نه جنایت کشتن مردم بیگناه و کودکان بی‌پناه را می‌توان نادیده گرفت و نه جنایتکار را می‌توان با تشویق ایستاده تطهیر کرد. خون بی‌گناه هیچ‌گاه ظالم را رها نمی‌کند.

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»

انتهای پیام

نظر شما