شناسهٔ خبر: 67840120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امام جمعه چُرام در کهگیلویه و بویراحمد:

دستگاه قضایی مسوولان مقصر در کشتار تصادفات جاده چُرام به دهدشت را محاکمه کند

امام جمعه چُرام در کهگیلویه و بویراحمد: امام جمعه شهرستان چُرام در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار محاکمه علنی مسوولان سهل انگار در بروز تصادفات جاده ای این شهرستان توسط دستگاه قضایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از چُرام، سیدنورالله افشار در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان چُرام گفت: مسوولانی که مقصر در جاده چُرام به دهدشت و قتل ده‌ها نفر از همشهریانمان هستند باید محاکمه شوند و این توقع زیادی از دستگاه قضایی استان نیست.

وی با اشاره به ضرب‌المثل ایرانی که می‌گوید نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب،  اظهار داشت: در طب سنتی و اساطیر ایرانی به داروی حیات‌بخش، اَنوش دارو یا نوش‌دارو می‌گفتند و مراد این است بعد از مرگ، بهترین دارو‌ها نیز فایده‌ای ندارند.

امام جمعه شهرستان چُرام در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از چندین سال قراراست جاده اصلی بین دو شهرستان چُرام و دهدشت تکمیل شود و کاش قبل از این حوادث رانندگی انجام می‌گرفت و ما عزادار داغ جوانان چرامی نمی‌شدیم.

افشار با اظهار تاسف از کُشته شدن بسیاری از جوانان و مسافران‌ در محور دهدشت به چُرام، خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان دهدشت در ارتباط با تصادف اخیر و در آتش سوختن چهار نفر جوان و خردسال در آن، اظهار ناراحتی و گلایه کردند که ما هم به نوبه خود تشکر می‌کنیم اما اگر می‌خواهید کمکی به مردم چرام کنید، جاده ورودی شهر دهدشت از سمت روستای سمغان به سمت ورودی را تکمیل کنید تا شاهد حوادث تلخ دیگری نباشیم.

وی گفت: آقای مدیرکل راه و شهرسازی استان حتما می‌داند که باید پروژه نیوجرسی یا جداکننده محور ارتباطی چرام به دهدشت را تکمیل کند و این تقاضای مردم چُرام از این آقایان است.

امام جمعه شهرستان چُرام در بخش دیگری از سخنان خود به محرومیت‌های گسترده در روستای "توگبری" این شهرستان هم اشاره و ادامه داد: معاون عمرانی استاندار جناب آقای روستا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان جناب آقای روستایی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان جناب آقای صالحی، بدانید که روستای "توگبری" شهرستان چُرام، آخر دنیا است.

افشار گفت: حدود ۹۰ خانوار در روستای توگبری شهرستان چُرام سکونت دارند که اکثر این مردم دامدار هستند و بیش از هزار رأس گوسفند را نیز نگهداری می‌کنند اما فقط بخشی از جاده روستای توگبری آسفالت است و روستانشینان برق و آب پایدار و مطمئن  ندارند.

وی با بیان اینکه از سیاست‌های اصلی مدیران و برنامه‌ریزان کشور توجه به توسعه روستا‌ها است، یادآورشد: مطالبه‌گری و بیان مشکلات از توقعات به حق مردم درباره خطبه‌های نمازجمعه است اما متأسفانه برخی مسئولان تاب و تحمل نقد‌ها را ندارند.

به گزارش ایلنا، شهرستان چُرام از شهرستان های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه بشمار می رود که با یاسوج مرکز استان حدود ۱۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

در تصادف تلخ روز شنبه سی ام تیرماه امسال متاسفانه چهارنفر، زنده زنده در آتش سوختند.

نوید علیزاده به همراه فرزند خردسالش امیرحسین سه ساله فرزند، از سوخته شدگان این سانحه تاثربرانگیز بودند که واکنش های اعتراضی فراوانی را در شهرستان های چُرام و کهگیلویه بدنبال داشته‌ است.

انتهای پیام/

نظر شما