شناسهٔ خبر: 67839834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر رژیم صهیونیستی: «هریس» حقیقت معامله بر سر اسیران صهیونیست را فاش کرد

تهران - ایرنا - وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت: «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامز احتمالی دموکرات‌ها، حقیقت معامله با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر سر اسیران صهیونست را فاش کرد و اسرائیل نباید به این دام بیفتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، «بزالل اسموتریچ» ‌ وزیر دارایی این رژیم پس از دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل با «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، به این مقام آمریکایی حمله لفظی کرد.

وی افزود: کامالا هریس حقیقت معامله با حماس یعنی تسلیم شدن به یحیی السنوار (رهبر حماس در غزه) و پایان دادن به جنگ علیه ساکنان غزه را فاش کرد و اسرائیل نباید در این دام بیافتد.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ عصر پنجشنبه به وقت محلی پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل که به واشنگتن سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: «من نگرانی جدی خود را در مورد وضعیت وخیم انسانی در آنجا به صراحت اعلام کردم. من ساکت نخواهم بود.»

اظهارات هریس که لحن تند و جدی داشت، منعکس کننده تغییر احتمالی رفتار آمریکا با نتانیاهو پس از پایان دوران ریاست جمهوری جو بایدن در ماه ژانویه ۲۰۲۵ است.

بر اساس گزارش ها، معاون رئیس‌ جمهور آمریکا در این دیدار و در گفت‌وگوهای «صریح» خود با بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل، درباره شرایط انسانی کنونی در نوار غزه بر او به شدت فشار آورده است.

هریس در جمع خبرنگاران در عین حال گفت: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و نحوه انجام آن مهم است.» وی افزود: به نتانیاهو این اطمینان را دادم که از اسرائیل حمایت خواهم کرد و خواستار پایان این جنگ هستم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چندین دهه جنایت رژیم صهیونیستی عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده اند.

نظر شما