شناسهٔ خبر: 67839771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

توصیه‌های «امام جمعه تبریز» به پزشکیان برای چینش کابینه

امام جمعه تبریز در توصیه‌ای به رئیس‌جمهور منتخب گفت: امید است وزرای متخصص، علاقه‌مند به پیشرفت کشور، متکی به نیروهای داخلی و جوان در دولت جدید مستقر شوند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز اظهار کرد: موضوع فلسطین و غزه جهانی است و همه باید از آن حمایت کنند؛ البته در روزهای اخیر حمله انصارالله یمن به یکی از برج‌های صهیونیستی منجر به تزلزل امنیت و سیاسی رژیم صهیونیستی شد و امید است این حلقه بین انصارالله یمن، حزب‌الله و جوانان پرشور منجر به نابودی اسرائیل شود و به‌زودی شاهد اقامه نماز در قدس شریف باشیم.

توصیه به تشکیل کابینه انقلابی و خلاق

وی در توصیه به رئیس جمهور منتخب گفت: امید است وزرای متخصص، علاقه‌مند به پیشرفت کشور، متکی به نیروهای داخلی و جوان در دولت جدید استقرار یابند. 

امام جمعه تبریز اضافه کرد: الحمدلله بعد از شهدای خدمت کشور با درایت رهبر معظم انقلاب بدون هیچ مشکلی اداره شد و امید است دولت جدید همانند دولت سیزدهم که پرتلاش بود و مورد رضایت رهبری بودند، ادامه کار دهد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته گفت: بعد از دهه محرم تمام دل‌ها دنبال زیارت اربعین است و همه ما مشتاق زیارت سیدالشهدا(ع) هستیم؛ ازاین‌رو دولت و دست‌اندر کاران زیارت اربعین تسهیل کنند تا این زیارت به‌خوبی برگزار شود.

خاموشی برق مصلای امام خمینی(ره) برای کاهش مصرف برق

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: صرفه‌جویی در مصرف برق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ متأسفانه مصرف بهینه انرژی در کشور مراعات نمی‌شود، اینکه برق تأمین می‌شود به معنای استفاده بی‌برنامه نیست بلکه برخی صنایع تعطیل می‌شوند تا برق خانه‌ها تأمین شود. 

وی ادامه داد: یک روز در هفته برخی صنایع و معادن تعطیل می‌شوند تا برق خانگی تأمین شود به طوری که هفته گذشته ۹۰۰ مگاوات مصرف برق داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش هفت و نیم‌درصدی روبروست. 

مطهری‌اصل متذکر شد: مردم فکر می‌کنند وقتی خاموشی نیست پس همه چیز حل است و مشکلی نیست در حالی که صنایع به‌خاطر این موضوع تعطیل می‌شود. 

وی اضافه کرد: حتی خاموشی یک لامپ اضافه هم در مصرف برق کمک می‌کند؛ چرا باید ده‌ها لامپ روشن باشد؟ چرا کولرگازی تبدیل به یک تشریفات شده است و در اتاقی که اصلاً نیستی کولر را روشن نگه می‌دارید؟ 

امام‌جمعه تبریز گفت: نگوییم پولش را پرداخت می‌کنیم زیرا با هر مصرف اضافی زندگی را برای دیگری سخت می‌کنیم از این‌رو بهتر است چراغ‌های اضافی مصلا را هم خاموش کنید زیرا روشنایی تا این اندازه نیاز نیست.

اسراف فسادآور است

وی در بخش خطبه‌های عبادی با بیان اینکه از اثرات تقوا این است که انسان متقی اهل اسراف و تزویر نیست، گفت: اسراف نوعی فساد در زمین است.

امام جمعه تبریز متذکر شد: خداوند عالم را با اعتدال آفریده است و در آن افراط و تفریط نیست؛ از این‌رو خداوند اجازه نمی‌دهد تا انسان این اعتدال آفرینش را از بین ببرد. 

وی گفت: خداوند در آیات شریفه خود اسراف را افساد کنار هم گذاشته است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: محیط زیست به خاطر اسراف انسان‌ها در حال نابودی است؛ آرامش، امنیت در حال نابودی است و باز مسبب آن انسان‌هاست. 

وی گفت: هر فسادی که روی کره زمین در حال انجام است ریشه اسراف و زیاده‌خواهی دارد. 

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: این چشم و‌ هم چشم‌هایی رایج در زندگی فسادآور است؛ چرا باید با واژه‌هایی چون فلانی فلان چیز دارد باید من هم داشته باشم زندگی را نابود کنیم مگر ارزش به مبل و دکوراسیون و مدل ماشین است؟ 

وی افزود: اسراف به انسان تکبر، افتخار، غرور و خودبرتربینی می‌آورد و آثار اجتماعی آن نیز باعث می‌شود تا اولا اسراف برکت را از زندگی انسان برمی‌دارد. 

مطهری‌اصل گفت: اسراف فقر به دنبال دارد؛ مگر فقط امروز است که کدام خرج می‌کنید؟ پس برای فردا و روزهای پیری و مریضی چه دارید؟

چه لزومی دارد فرش روی فرش در خانه‌ها بیاندازیم؟

وی بیان داشت: کسی که زیادخواه و اهل اسراف باشد در جامعه نیز حق و حقوق انسانی و شهروندی خود را پرداخت نخواهد کرد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ایمان خود به خداوند را تقویت دهیم و قناعت کنیم؛ البته قناعت هم به این معنی نیست که نه بخوری، نه جایی بروی و نه چیز دیگر! بلکه به اندازه مصرف کنی و اگر اضافه آمد حتما نباید لباس اضافه و‌ ماشین اضافه بخری و فرش روی فرش بیاندازی بلکه به فقرا و نیازمندان هم بده. /فارس

نظر شما