شناسهٔ خبر: 67839635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام‌جمعه تربت‌حیدریه: نماز جمعه محلی برای آگاهی‌بخشی مردم است

تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت حیدریه گفت: جایگاه نماز جمعه محلی برای آگاهی‌بخشی نسبت به جریان‌های معاند، انحرافی و ضد انقلاب است که توطئه دشمنان را خنثی می‌کند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته افزود: نماز جمعه همچنین یک رویکرد عبادی، معرفتی و تربیتی صرف نیست، بلکه حکمت‌ها و مصالح نظام اسلامی را در خود جای داده، بنابراین نماز جمعه پایگاه تقویت نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: نماز جمعه ابتکار دین مبین اسلام به عنوان دین بصیرت محور است که آرمان‌های‌ سیاسی و اجتماعی را برای مردم تبیین می‌کند.

خطیب جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه محراب نماز جمعه محل جنگ با دشمنان خدا است، ادامه داد: خواندن نماز جمعه در دوران طاغوت میسر نبود و بر همین اساس در دوران انقلاب اسلامی نماز جمعه‌ها جان تازه‌ای گرفتند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه جایگاه امید به مردم و تعامل، عدالت و انصاف است، گفت: این‌گونه نماز جمعه که با شرایط جامع آن‌ اقامه می‌شود مورد خشم دشمنان است‌، لذا آنان در تلاش هستند تا این پایگاه را از نظر کیفی و کمی از رونق بیندازد که در اوایل انقلاب در این خصوص بمب‌گذاری‌هایی انجام شد.

حجت الاسلام معلمی تاکید کرد: امروز دشمن نه با تهدید بلکه با تطمیع و برجسته سازی جاذبه‌های دنیایی به مبارزه با نماز جمعه برخاسته و به دنبال ممانعت از برگزاری با شکوه این فریضه عبادی سیاسی است.

وی اضافه کرد: نماز جمعه محل وفاق ملی و انسجام و توجه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و محل بیان رویش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: نماز جمعه جایگاه مطالبه‌گری شعار و راهبرد سال و محلی برای دفاع از حقوق مردم است، لذا هر میزان نماز جمعه باشکوه‌تر باشد جایگاه مطالبه‌گری در نماز جمعه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به کمبود فضا در نماز جمعه تربت حیدریه گفت: خیرین همت کنند زمینی برای مصلی اختصاص دهند تا این مکان برای نمازگزاران در این شهرستان ساخته شود.

حجت الاسلام معلمی همچنین به افزایش دمای هوا در چند روز آینده اشاره کرد و از مردم خواست تا حد امکان نسبت به مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند تا از پیک شدید گرمای تابستان عبور کنیم.

نظر شما