شناسهٔ خبر: 67838906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

پالتیکو: اسرائیل به آمریکا فشار آورده تا زودتر سلاح دریافت کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر خود به آمریکا به مقامات این کشور فشار آورده تا هر چه سریع‌تر فهرستی از سلاح‌ها را که تل‌آویو در نبرد به آن‌ها نیاز دارد، تهیه کند، زیرا در حال حاضر انبارهای خود را در جنگ با حماس و حزب‌الله خالی کرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، رسانه آمریکایی گزارش داد رژیم صهیونیستی در سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به واشنگتن، در پشت پرده سعی دارد قانون‌گذاران آمریکایی و کاخ سفید را مجاب کند تا سلاح‌هایی را که تل‌آویو برای در امان ماندن مقابل ایران و محور مقاومت نیاز دارد، تأمین کنند.

نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره ایالات متحده به واشنگتن رفته و به گزارش پالتیکو، پس از این سخنرانی فهرستی از تسلیحات را به قانون‌گذاران ارائه کرد، سلاح‌هایی که رژیم صهیونیستی خواستار تسریع ارسال آن‌ها شده است. یک منبع آگاه به پالتیکو گفت صهیونیست‌ها این سلاح‌ها را برای تقویت انبارهای تسلیحاتی خود نیاز دارند؛ انبارهایی که در جبهه‌های نبرد شمالی و جنوبی با غزه و حزب‌الله خالی شده است.

یک منبع آگاه به پالتیکو گفت دلیل نیاز فوری رژیم صهیونیستی به این تسلیحات، کاهش شدید سلاح‌های موجود در انبارهای این رژیم است و این در حالی است که رژیم اشغالگر در مرزهای شمال اراضی اشغالی با تهدید حمله حزب‌الله لبنان مواجه است.

به گزارش رسانه آمریکایی، این نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی می‌خواهد تسلیحات مورد نیاز خود را قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دریافت کند، زیرا مشخص نیست «کامالا هریس» یا «دونالد ترامپ» چه رویکردی در قبال این درخواست‌ها داشته باشند. در گزارش رسانه آمریکایی آمده است: «انگیزه اسرائیل (از اعمال این فشار) این است که فورا از دولت فعلی آمریکا تاییدیه بگیرد، دولتی که به‌صورت مداوم از اهداف نظامی اسرائیل بر علیه حماس و حزب‌الله حمایت کرده است.»

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز تأیید کرد که مقامات صهیونیست در سفر به واشنگتن در تلاش هستند تا تأیید خرید این تسلیحات از آمریکا را کسب کنند. با این حال، این مقام آمریکایی جزئیات سلاح‌های موجود در فهرست درخواستی تل‌آویو را منتشر نکرد.

مک‌کال معتقد است دولت بایدن در این مسئله سیاست ۲ جانبه‌ای در پیش گرفته است. او ارسال سلاح‌ها را به تاخیر انداخته تا رژیم صهیونیستی را به آغاز مذاکرات پایان جنگ وادار کند. از سوی دیگر، بایدن با به تأخیر انداختن ارسال این سلاح‌ها قصد دارد صبر کند تا کنگره وارد دوره استراحت خود شود؛ در این صورت، نمایندگانی که با ارسال این تسلیحات مخالف هستند فرصت اتخاذ اقدام جدی در مقابل آن را نخواهند داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما