شناسهٔ خبر: 67825784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

سخنرانی نتانیاهو در کنگره؛ از تحریم نمایندگان تا ارزیابی پلوسی

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا درباره سخنرانی نتانیاهو در کنگره این کشور، تاکید کرد: این سخنرانی بدترین نطق یک مقام خارجی بود که افتخار حضور در کنگره را یافته است

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی در واکنش به سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره این کشور، تاکید کرد: این سخنرانی بدترین نطق یک مقام خارجی بود که افتخار حضور در کنگره را یافته است.

نانسی پلوسی گفت که هم اکنون خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه خواستار آتش‌بس و بازگرداندن فرزندانشان هستند و بنابراین امیدواریم که نتانیاهو وقت خود را برای این کار صرف کند.

دافنه لیئل روزنامه‌نگار اسرائیلی نیز پیش تر در واکنش به این سخنرانی در اظهاراتی تاکید کرده بود که نیمی از اعضای دموکرات کنگره سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند.

پایگاه آکسیوس نیز گزارش داده نزدیک به نیمی از نماینده‌های دموکرات در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا حضور در سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره را تحریم کردند.

این رسانه نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی نوشته بسیاری از قانونگذاران به ویژه از جریان ترقی‌خواه در حزب دموکرات به صراحت اعلام کردند به دلیل انتقاداتی که به جنگ غزه دارند از حضور در این سخنرانی خوادداری خواهند کرد.

حدود ۱۰۰ نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان و ۲۸ نماینده دموکرات در مجلس سنای آمریکا در این جلسه حضور یافتند که این به معنی این است که نیمی از دموکرات‌های دو مجلس سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند.

نخست‌وزیر رژیم صیهونیستی در سخنرانی خود در کنگره آمریکا مدعی شد ایران تظاهرات‌های ضداسرائیلی را در آمریکا تأمین مالی می‌کند.

بنیامین نتانیاهو سخنرانی خود در کنگره را با لفاظی‌های ضد ایرانی آغاز کرد و گفت: «در خاورمیانه، محور تروریسم ایران در حال مقابله با اسرائیل، آمریکا و دوستان عربی ما است.»/ فارس

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما