شناسهٔ خبر: 67838530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نگرانی صهیونیست‌ها از پیشرفت تصاعدی توانمندی‌های حزب‌ الله

منابع عبری: نتانیاهو منتظر چراغ سبز بایدن برای جنگ با لبنان است

در حالی‌که مسئولان صهیونیست می‌گویند ارتش اسرائیل آمادگی‌ها برای عملیات بزرگ زمینی به لبنان را تکمیل کرده است رسانه‌های عبری اعلام کردند که نخست‌وزیر این رژیم از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته است چراغ سبز این حمله را به او بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، برای دیدار با جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا وارد کاخ سفید شد. وی در بدو دیدار با جو بایدن ضمن تاکید بر لزوم همکاری همه‌جانبه در ۶ ماه آینده با دولت جو بایدن، از حمایت ۵۰ ساله چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا از این رژیم تقدیر کرد.

در همین راستا، رسانه‌های عبری اعلام کردند که نتانیاهو در دیدارش با بایدن این موضوع را مطرح می‌کند که اگر تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس در جبهه شمالی بی‌ثمر مانده است برای او چراغ سبز حمله به لبنان را بدهد.

لازم به ذکر است که از آغاز جنگ رژیم اشغالگر صهیونیست علیه نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان ودر پاسخ به تجاوزات اشغالگران در نزدیک مرز جنوبی لبنان در رویارویی که هنوز به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل نشده شبانه روز مواضع ارتش رژیم اشغالگر صهیونیست را با حملات موشکی و گلوله‌های توپخانه هدف قرار می‌دهند که درپی آن 43 شهرک صهیونیستی در مرزهای شمال فلسطین اشغالی تخلیه شده است.

این در حالیست که؛ نیروهای مقاومت اسلامی لبنان برای تدارک و آمادگی جهت رویارویی با یک جنگ تمام‌عیار احتمالی با رژیم اشغالگر صهیونیست سال هاست که به طور ویژه زمان بسیاری را برای حفظ آمادگی نظامی با جمع آوری تجهیزات و تسلیحات جنگی اختصاص داده اند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به درگیر بودن تل‌آویو با هفت جبهه مقاومت در منطقه اذعان کردند که ارتش این رژیم دچار فرسایش شده و رژیم صهیونیستی با کابینه فعلی رو به تباهی می‌رود.

«عران عتسیون» معاون سابق رئیس مرکز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم گفت: اسرائیل نباید وارد جنگ سوم لبنان شود. توافقی که آتش‌بس در غزه را محقق خواهد کرد به درگیری‌ها در شمال اسرائیل نیز پایان خواهد داد. اسرائیل و حزب‌الله خواهان جنگی فراگیر نیستند اما در مراحل مشخصی به درگیری فراگیر نزدیک می‌شوند. گاهی حزب‌الله حملات خود را تشدید کرده و تسلیحات پیشرفته را وارد نبرد می‌کند و اهداف جدیدی را مورد حمله قرار می‌دهد. همچنین می‌گوید که زیرساخت استراتژیک در خلیج حیفا را در بانک اهداف خود قرار خواهد داد.

در این راستا، ورود پهپاد هدهد حزب‌ الله لبنان به پایگاه رامات دافید که تنها پایگاه هوایی ارتش رژیم اشغالگر در شمال اراضی اشغالی است همچنان ذهن صهیونیست‌ها را مشغول کرده است.

روعی شارون، تحلیلگر امور نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به شبکه «کان» گفت: این بار یک پهپاد تا عمق ۵۰ کیلومتری نفوذ کرد و این یک مسئله نگران‌کننده است. ما عملا شاهد پیشرفت تصاعدی توانمندی‌های حزب‌الله لبنان هستیم. منطقه مرزی به میدان آموزشی حزب الله لبنان چه به واسطه توپوگرافی و چه به واسطه تکنولوژی پهپادها تبدیل شده است.

در سایه پیشرفت توانایی‌های نظامی حزب‌الله لبنان مسئولان صهیونیست نسبت به گسترش جنگ کشتار می‌دهند و تاکید می‌کنند که چنین امری عواقبی بزرگ و پیامدهایی وخیم برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

نظر شما