شناسهٔ خبر: 67837367 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشرق گزارش می‌دهد؛

بررسی فیلم جدید حزب‌الله لبنان از مقابله با قوای زرهی اسرائیل/ به لبنان بیایید تانکی برایتان باقی نخواهد ماند! +فیلم و تصاویر

در این تصاویر شلیک با سامانه‌های ضد زره کورنت، ثارالله، تاو (طوفان)، کنکورس، RPG-۲۹ و از همه مهمتر مدل های مختلف موشک ضد زره ایرانی الماس دیده می شود.

صاحب‌خبر -

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ در حالی که به پایان دهمین ماه از عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه نزدیکی می شویم، نیروی زمینی این رژیم همچنان مشغول حمله به مناطقی است که ماه‌ها قبل ادعای پاکسازی آنها را داشتند و برای بار سوم یا چهارم ناچار به ورود مجدد به این مناطق می شوند و کمین های جدید و تلفات بیشتر را متحمل می شوند.

به شکل آشکاری استراتژی رژیم صهیونیستی در نبرد زمینی غزه شکست خورده و آنها نمی دانند چگونه باید به پایان عملیات نظامی رسیده و دستاورد خود از نبرد ۱ ساله را به افکار عمومی توضیح دهند؛ اما جای تعجب فراوان هست که با وجود چنین شرایط نامطلوبی در نوار غزه فرماندهان نظامی و برخی رهبران سیاسی این رژیم مشغول کری خوانی و وعده حمله به لبنان هستند.


کمین های سنگین رزمندگان حماس علیه ارتش اسرائیل در جبالیا


بسیاری از کارشناسان نظامی حتی طرفداران سرسخت رژیم صهیونیستی در خصوص توانایی ارتش این رژیم برای پیشروی در جنوب لبنان تردیدهای جدی دارند؛ آنها معتقدند جغرافیای کوهستانی، بافت جنگلی و مسیرهای محدود و صعب العبور جنوب لبنان خود به تنهایی چالشی بزرگ برای عبور دسته های زرهی ارتش اسرائیل خواهند بود، آن هم در شرایطی که حجم قوای رزمی حزب الله دست کم ۳ برابر حماس و جهاد اسلامی فلسطین است، توان ضد زره آنها محدود به تعدادی راکت الیاسین نیست و آنها کلکسیونی از بهترین موشک های ضد زره، مین و تله های انفجاری ضد تانک و کوادکوپترهای FPV را در اختیار دارند و حتی توان اجرای آتش توپخانه ای موثر بر قوای پیشروی ارتش اسرائیل را نیز خواهند داشت.

بررسی فیلم جدید حزب‌الله لبنان از مقابله با قوای زرهی اسرائیل/ به لبنان بیایید تانکی برایتان باقی نخواهد ماند! +فیلم و تصاویر سامانه ضد زره ثارالله (کورنت دوگانه) در اختیار حزب الله

اگر ارتش اسرائیل در زمین بدون عوارض غزه و در حالی که یک نیروی هوایی آنها یک منطقه محدود مسکونی را تقریبا با خاک یکسان کرده بود بنا بر اعتراف خودشان بیش از ۵۰۰ دستگاه ادوات زرهی تلفات داده اند، به هنگام عبور از نوار چند کیلومتری مرزی با لبنان در کمین‌های وحشتناک حزب الله چه تعداد تانک و نفربر از دست خواهند داد؟ یا حتی پس از عبور از منطقه مرزی آیا تضمینی برای موفقیت در پیشروی به سمت رودخانه لیطانی به عنوان هدف عملیات وجود دارد؟

بررسی فیلم جدید حزب‌الله لبنان از مقابله با قوای زرهی اسرائیل/ به لبنان بیایید تانکی برایتان باقی نخواهد ماند! +فیلم و تصاویر

ویدئو جدید بخش رسانه ای حزب الله و وعده جدید سید حسن نصرالله

بخش رسانه ای حزب الله لبنان مجموعه تصاویری از شلیک انواع تسلیحات ضد زره مقاومت به سوی ادوات نظامی رژیم صهیونیستی را منتشر کرده است.


در این تصاویر شلیک با سامانه‌های ضد زره کورنت، ثارالله، تاو (طوفان)، کنکورس، RPG-۲۹ و از همه مهمتر مدل های مختلف موشک ضد زره ایرانی الماس دیده می شود.

بررسی فیلم جدید حزب‌الله لبنان از مقابله با قوای زرهی اسرائیل/ به لبنان بیایید تانکی برایتان باقی نخواهد ماند! +فیلم و تصاویر موشک ضد زره الماس

همچنین در بخشی از ویدئو به جمله مشهور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در سخنرانی چندی پیش وی اشاره شده است: لن تبقی لکم دباباتکم


رهبر حزب الله به تازگی در سخنرانی خود گفته بود: اگر صهیونیست‌ها به جنوب لبنان بیایند این بار دیگر مشکلی از بابت نقص فنی در تانک‌هایشان نخواهند داشت زیرا تانکی برای شما باقی نخواهد ماند.

این سخنان در واقع کنایه ای بود به تلاش ارتش رژیم صهیونیستی برای سانسور خسارات بزرگ ارتش این رژیم در نوار غزه؛ برخی فرماندهان واحدهای زرهی اسرائیل به تازگی اعلام کرده بودند به دلیل مشکلات فنی و نیازهای تعمیراتی، تعداد تانک و نفربر آماده رزم کافی برای تهاجم احتمالی به جنوب لبنان در اختیار ندارند.

این در حالی است که روزنامه معاریو به تازگی فاش کرده بود بیش از ۵۰۰ عراده تانک و نفربر ارتش این رژیم توسط رزمندگان حماس هدف قرار گرفته و ده ها عراده از آنها دیگر قابل استفاده نیستند.

نظر شما