شناسهٔ خبر: 67837000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مهاجر هراسی در ایران برنامه طراحی شده غربی‌ها است

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی، فعال رسانه در تلگرام نوشت:

از زمانی که نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شدند به هر نحوی تلاش می کنند که بین ایران و افغانستان اختلاف افکنی کنند گاهی بر سر مساله مهاجران، گاهی به بهانه مساله آب و گاهی بر سر مسایل مرزی. اما اختلاف و درگیری به خیر دو ملت و دولت ایران و افغانستان نیست.

این مسایل طبیعی نیست، ایجاد یک موج رسانه ای به صورت گسترده و اینکه چندین کانال پر بازدید بدون هیچ سند و مدرکی یک خبر دروغ حساسیت برانگیز را منتشر می کنند که بعد مشخص می شود دروغ بوده، نمی تواند کار یک فرد باشد و حتما کار یک شبکه است.

هدف اصلی این اقدامات ایجاد تنش میان دو دولت و دو ملت ایران و افغانستان است به همین دلیل هم همه باید هوشیار و فقط به دنبال اخبار و منابع موثق باشند و به ویژه مردم ایران و مهاجرین افغانستانی ساکن ایران باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

برای مهار این موج ها نخبگان ایرانی و افغانستانی به ویژه کسانی که در ایران زندگی می کنند نباید ساکت بمانند، گاهی یک نفر در یک شبکه اجتماعی می تواند مساله را به صورتی تبیین کند که جلو فتنه و درگیری گرفته شود. کسانی که صاحب رسانه و صفحه اجتماعی هستند باید کمک کنند زیرا نمی شود عده ای فتنه انگیزی و ایجاد درگیری کنند و عده ای دیگر فقط گله و ناله کنند.

راه حل اساسی تر این است که مخصوصا برای مخاطبان ایرانی حضور مهاجران در ایران در سه لایه امنیتی، اجتماعی و اقتصادی تبیین شود، بر اساس آمارهای رسمی میزان جرم و تخلف از قانون در میان مهاجران کمتر است، در بحث اقتصادی آورده های زیادی وجود دارد و این تصویر ذهنی که مهاجران در ایران فقط باعث هزینه هستند و یارانه پنهان سنگینی دریافت می کنند باید برطرف شود و نخبگان دیدگاه ها را در این زمینه اصلاح کنند.

در داخل هر کشوری قائل به اجرای قانون هستیم اما نباید تصویر ذهنی ایجاد شود که مهاجرین بر امنیت، اقتصاد و دیگر عرصه ها تاثیر منفی دارند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما