شناسهٔ خبر: 67836977 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آیین رونمایی از کتاب المپیک زرد برگزار شد

با حضور دو نویسنده از کتاب المپیک زرد رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رونمایی از کتاب المپیک زرد همزمان با المپیک پاریس عصر پنحشنبه ۴ مرداد با حضور جمعی از پیشکسوتان و کارآفرینان عرصه ورزش برگزار شد

مراسم رونمایی با صحبت های پیشکسوت حوزه رسانه منوچهر زندی آغاز و وی با اشاره به بخش هایی از کتاب المپیک زرد با بیان تجربیات ارزنده خود از رویدادهای المپیک در ادوار مختلف، نگارندگان این کتاب را به خاطر بیان و توصیف واقع بینانه‌ای از ابعاد مختلف بازی های المپیک تحسین کرد. 

در این مراسم کاوه صدقی یکی از نویسندگان این کتاب در آیین رونمایی کتاب گفت: انتقاد باعث جرقه شکل گرفتن این کتاب شد. این کتاب قرار است یک گفتمان را حول محور خود شکل دهد. اساسا عدد و رقم است و عقیده‌ای در آن نیست. این کتاب در مورد اعدادی صحبت می‌کند که در جاذبه المپیک گم می‌شود. این کتاب خواننده را درگیر آینده ورزش مملکت می‌کند و خوراکی بیش از خوراک رسانه‌ها می‌دهد.

او ابراز امیدواری کرد که این مجموعه کتاب‌ها ادامه داشته باشد. 

رضا شجیع دیگر نویسنده این کتاب گفت: یکی از مهمتربن چالش های ما این است که در ثبت وقایع فرهنگی اجتماعی و تبدیل آنها به رویه هایی اجرایی برای آینده دچار مشکل هستیم. ضمن اینکه در خصوص پدیده های وارداتی هم همواره دو واکنش داشتیم؛ یا مسخ شده و بدون پرسش جذب شدیم و یا از آن طرف بوم افتاده ایم و بدون منطق مقابله کرده ایم. این موضوع در خصوص بازی های المپیک هم صادق است. ما در تاریخ تجدد ایران امتناع پرسش از بعضی مسائل فرهنگی مثل المپیک داشتیم و ماجرای لباس کاروان ایران یکی از پیامدهای همین واکنش است.

شجیع در ادامه اظهار داشت: رویه بازی های المپیک در حال تغییر است و نظام ارزشی المپیک از حالت خنثی و بی طرف خارج شده و وارد فاز تحمیل ارزشی شده است، از این نظر المپیک های آینده‌ المپیک های متفاوتی خواهد بود، و برنده کشورهایی هستند که خود را برای این آینده متفاوت آماده کنند. 

 محوریت موضوع این کتاب المپیک زرد بر پایه تحلیل و انتقاد از شرایط حاکم بر المپیک توکیو بوده است و حاضران در این مراسم به گفت‌وگو در این زمینه و هم‌چنین شرایط المپیک پاریس پرداختند.

سیما لیموچی ، حسن میرزا آقابیگ، امیر رضا خادم، سام کلانتری، حامد شکیبا نیا، مهدی واعظی، احسان محمدی، و علی جعفریه ، احسان محمدی، مهدی یزدانی‌خرم، حامد شکیبانیا،سام کلانتری ،یزدانی خرم،نادر وادی خیل و جمعی از ورزشکاران و کار آفرینان عرصه ورزش از دیگر مهمانان این برنامه بودند.

۲۴۵۲۴۵

نظر شما