شناسهٔ خبر: 67836757 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

افزایش مراکز «همسرگزینی»/ تسهیل راه‌اندازی «سمن‌» طی دو هفته

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اقدامات شاخص این معاونت در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

سینا کلهر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات شاخص معاونت جوانان طی سه سال اخیر، اظهار کرد: معاونت در سه حوزه، اقدامات اساسی انجام داده است؛ در حوزه خانواده برای اولین‌بار به ۱۵۰ مرکز همسان‌گزینی و واسطه‌گری ازدواج مجوز داده شده است که این اتفاق فقط در این دولت رقم خورد به‌گونه‌ای که اکنون در هر استان یک مرکز واسطه‌گری وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراکز همسان‌گزینی نیاز جامعه ماست، افزود: البته هنوز فرهنگ آن جا نیفتاده و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد، اما برای رفع آنها باید کمک کنیم. 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین به تخصصی شدن مراکز مشاوره اشاره کرد و ادامه داد: معاونت جوانان تفاوتی با سازمان بهزیستی و سایر مراکز ایجاد کرده است، به این نحو که فقط مراکز مشاوره به صورت تخصصی در حوزه ازدواج فعالیت می‌کند که در این بخش هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ کیفیت، تحول مهمی صورت گرفته است. 

کلهر در ادامه به تربیت راهنمای خانواده پرداخت و گفت: در این دولت، حدود ۱۰۰۰ نفر راهنمای خانواده، سه مرحله دوره دیده‌اند و با مقدمات خانواده آشنا هستند که می‌توانند در این زمینه نیز به معاونت کمک کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از دیگر اقدامات این معاونت را مربوط به سمن‌ها عنوان کرد و یادآور شد: یکی از کارهایی که ۳۰ سال انجام نشده بود، چندی پیش صورت گرفت و تسهیل تشکیل سمن‌ها انجام شد تا متقاضیان بتوانند طی دو هفته تشکل با سه تا ۵ نفر را ثبت کنند. به نظر طی دو ماه آینده نیز مسئله حمایت از تشکل‌ها را در اولویت خود قرار می‌دهیم تا آنها بتوانند بازوی مشارکتی معاونت باشند.

وی در ادامه به حوزه اشتغال جوانان پرداخت و افزود: معاونت جوانان پیگیر اشتغال کیفی جوانان نیز بوده و این موضوع جزو اولویت قرار داشته است؛ تنها شاغل شدن جوان کافی نیست. باید درآمدی که از آن شغل برای جوان به دست می‌آید، برای تامین حداقل نیازهایش کافی باشد. در حال حاضر برای اینکه جوانی بخواهد در کلانشهرها زندگی ابتدایی خود را داشته باشد، باید ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد. نباید به مسئله کم نگاه کنیم، بلکه باید استاندارد حداقلی را لحاظ کنیم.

کلهر تصریح کرد: در حوزه اشتغال الگویی را طراحی کردیم و در حال پیش‌برد مسائل بودیم تا این جنس از مشاغل را ترویج و الگوهای مشاغل پردرآمد را معرفی کنیم، چراکه بسیاری از جوانان اطلاعی از وجود یکسری از مشاغل ندارند و بسیاری از جوانانی هم که می‌دانند، اطلاعی از نحوه کسب توانمندی لازم برای آن شغل را ندارند. مشاغل بین‌المللی شده‌اند و به راحتی با معرفی می‌توانستیم از آن ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در همین راستا مقدمات لازم در این زمینه انجام شده و آن را به دولت بعدی واگذار می‌کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما