شناسهٔ خبر: 67836634 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۴| مسابقات اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در روز سوم/ اسماعیلی در پاریس شگفتی‌ساز می‌شود؟

سومین روز از مسابقات کشتی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس از روز ۱۸ مرداد برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - روز سوم رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۱۸ مردادماه برگزار می‌شود.

ژان بلنیوک (اوکراین) و لوئیس اورتا (کوبا) - به همراه کشتی‌گیری که طولانی‌ترین برد جهان را در بین کشتی‌گیران فعال دارد، در روز سوم در پاریس ۲۰۲۴ به رقابت خواهند پرداخت.

ژان بلنویک (اوکراین) دو مدال المپیک توکیو طلا و در ریو نقره را کسب کرده است. این کشتی‌گیر ۳۳ ساله در یک ماموریت برای تاریخ‌سازی در پاریس و تبدیل شدن به اولین قهرمان دو دوره المپیک اوکراین در تاریخ این کشور است.

اورتا از وزن ۶۰ کیلوگرمی خود در المپیک توکیو به ۶۷ کیلوگرم رسید و در تلاش برای پیوستن به فیلیبرتو آسکوی و میخایین لوپز به عنوان تنها قهرمان چند بار المپیک کوبا است.

المپیک ۲۰۲۴| مسابقات اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در روز سوم/ اسماعیلی در پاریس شگفتی‌ساز می‌شود؟

کشتی فرنگی وزن ۸۷ کیلوگرم: بلنویک در یک زمین شلوغ

اغلب اتفاق نمی‌افتد که قهرمان المپیک به‌عنوان یک کشتی گیر ضعیف وارد مسابقات شود، اما زمانی که پنج قهرمان جهان در یک پرانتز قرار می‌گیرند، این اتفاق می‌افتد. علاوه بر بلنویک قهرمان المپیک اوکراین، سایر دارندگان عنوان قهرمانی جهان در وزن ۸۷ کیلوگرم عبارتند از: داوید لوسونچی (مجارستان)، علی چنگیز (ترکیه)، لاشا گوبادزه (گرجستان) و رفیق حسینوف (آذربایجان).

بلنویک باید بر اسب‌های تیره‌رنگ الکساندر کوماروف (صربستان)، سمن نوویکوف (بلغارستان) و تورپال بیسلتانوف (دانمارک) غلبه کند تا اولین دارنده مدال طلای المپیک اوکراین شود.

حسینوف، قهرمان جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۳، در آخرین لحظه امید‌های پاریسی آذربایجان را نجات داد و به جای شماره ۶ اسلام عباس‌اف (آذربایجان) در وزن ۸۷ کیلوگرم برای بازی نهایی انتخابی المپیک گرفت.

دارنده مدال برنز المپیک توکیو در وزن ۷۷ کیلوگرم، به وزن ۸۲ کیلوگرم رسید و در سه فصل گذشته باقی ماند و دو عنوان جهانی و یک طلای اروپا را به دست آورد. اما حسینوف در ۳۶ سالگی برای یک مسابقه نهایی در مسابقات المپیک به ترکیب آذربایجان بازخواهد گشت.

با تازه نفس بودن حسینوف در این رده، او همچنان به مثابه یک علامت سوال در این وزن است. علیرضا مهمدی (ایران) و گوبادزه پیش از این با این آذربایجانی، کشتی گرفته‌اند که حسینوف در فینال مسابقات جهانی پارسال موفق شد مهمدی و گوبادزه را شکست دهد و آذربایجان را به پاریس ۲۰۲۴ برساند.

گوبادزه، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹، دیر هنگام به لیست ورودی اضافه شد. او این استعداد را دارد که هر کسی را در جهان شکست دهد. در چند سال اخیر، از زمان پرش از وزن ۸۲ کیلوگرم به ۸۷ کیلوگرم، این گرجستانی بسیاری از افراد رده اول را که در بازی‌ها نیز حضور خواهند داشت، شکست داده است.

الکساندر کوماروف (صربستان) امسال با پیروزی مقابل بلنویک، عباس‌اف و چنگیز قهرمان اروپا شد. او بزرگترین تهدید برای رسیدن به مدال طلا خواهد بود.

المپیک ۲۰۲۴| مسابقات اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در روز سوم/ اسماعیلی در پاریس شگفتی‌ساز می‌شود؟

کشتی فرنگی وزن ۶۷ کیلوگرم: وزن جدید، عادات قدیمی برای لوئیس اورتا

لوئیس اورتا از زمانی که در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ به مقام هفتم دست یافت، مردی در یک ماموریت بوده است. او تکنیک خود را تغییر داده است و خود را به عنوان سومین قهرمان دو بار المپیک کوبا تبدیل کرده است. پس از آن اشتباه در بلگراد، اورتا در مسابقات جهانی، مسابقات قهرمانی پان‌امریکن، بازی‌های آمریکای مرکزی و کارائیب و سری رنکینگ مجارستان مدال‌های طلا کسب کرده است. مهمتر از آن، دو باخت آخر او به دست هوسییوتو (چین) بود که از حضور در بازی‌های المپیک بازماند.

از ۱۶ کشتی گیر حاضر در این میدان، اورتا حداقل یک برد بیش از نیمی از ورودی‌ها دارد. او پیش از این حسرت جعفروف (آذربایجان)، آندرس مونتانو آرویو (اکوادور)، آمانتور اسمایلوف (قرقیزستان)، مته نمس (صربستان)، سلیمان نصر (ترکیه)، نستور آلمانزا ترویول (چین)، کیوتارو سوگابه (ژاپن) و سعید اسماعیلی (ایران) را شکست داده است.

اورتا قبلاً نمس و جعفروف را که معتبرترین رقبای خود هستند، پشت سر گذاشته است. او فصل گذشته دو بار جعفروف را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ نیز نمس قهرمان ۲۰۲۲ جهان را شکست داد.

المپیک ۲۰۲۴| مسابقات اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در روز سوم/ اسماعیلی در پاریس شگفتی‌ساز می‌شود؟

او هنوز با دو تهدید بزرگ روبرو نشده است: پرویز نصیبوف (اوکراین) دارنده مدال المپیک و محمد السید (مصر).

نصیبوف نایب قهرمان توکیو، تنها در این فصل مقابل جعفروف، نمس، اسلاویک گالستیان (ارمنستان) و ماماداسا سیلا (فراسنه)  پیروز شده است. در همین حال، السید از زمان موفقیت خود در کسب مدال برنز توکیو، با نتیجه ۷-۴ در مسابقات غیرآفریقایی تلاش کرده است.

اسماعیلی از ایران پس از پیروزی در پلی آف جایگزین محمدرضا گرایی قهرمان المپیک توکیو شد. او اورتا را در بوداپست شکست داد و یک برد مقابل سوگابه داشت. ایران امیدوار است که این کشتی‌گیر جوان بتواند مانند گرایی در توکیو، شگفتی‌ساز شود و به طلا برسد.

انتهای پیام/

نظر شما