شناسهٔ خبر: 67836548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دمای هوای هرمزگان سه درجه افزایش می‌یابد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: دمای هوای هرمزگان امروز و فردا یک تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

محمد کاملی دیرستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری، در ساعت های بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق در بلندی های استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بر پایه نقشه ها و مدل های هواشناسی وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی سبب مواج شدن محدوده آب های تنگه هرمز تا شرق خلیج فارس خواهد شد و بیشینه سرعت باد در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتی متر است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: توصیه می شود در این مدت شناورهای سبک صیادی و تفریحی از رفت و آمد دریایی خودداری و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد؛ طبق پیش بینی های انجام شده در ساعت های پایانی شب از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد.

کاملی دیرستانی با اشاره به اینکه در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در بلندی های استان، رشد ابر و رگبار پراکنده باران و آذرخش دور از انتظار نیست، اضافه کرد: توصیه می شود هم استانی ها از صعود به بلندی ها و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی خودداری کنند.

وی گفت: در سایر نقاط استان هرمزگان که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری موقتی به صورت تند باد لحظه ای و گرد و غبار محتمل خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیان کرد: این شرایط جوی و دریایی تا واپسین ساعت های روز یکشنبه هفتم مرداد ماه تداوم خواهد داشت.

وی با آینده نگری وضعیت جوی و دریایی استان هرمزگان افزود: از روز دوشنبه هشتم مردادماه با تغییر سوی اوضاع در مناطق دریایی وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اظهار کرد: به لحاظ دمایی امروز و فردا، افزایش یک تا سه درجه ای دمای بیشینه مورد انتظار است و از روز دوشنبه ضمن افزایش رطوبت نسبی هوا، کاهش نسبی دما در استان پیش بینی می شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۱ درجه و ۸۹ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

نظر شما