شناسهٔ خبر: 67836445 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاره‌های پاراوزنه‌برداری از رویای پاریس می‌گویند

تهران- ایرنا- چهار ستاره پاراوزنه‌برداری ایران از برنامه و رویای خود برای حضور در پاریس سخن به میان‌ آوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبح جمعه ایرنا، بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ۵ تا ۱۸ شهریور برگزار می‌شود و ایران در این رقابت‌ها ۶۶ ورزشکار دارد.

هفتمین مرحله از تمرینات تیم ملی پاراوزنه‌برداری در راستای آمادگی حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس از ۲۲ تیر آغاز و تا ۵ مرداد ماه در محل کمپ تیم‌های ملی جانبازان و توان‌یابان برپاست.

تمرینات این تیم زیرنظر حسین توکلی که خود از قهرمانان المپیکی رشته وزنه‌برداری است و همچنین احمد ملاحسینی در حال برگزاری است.

تیم پاراوزنه‌برداری کشورمان با ۶ سهمیه در پاریس حضور خواهد داشتک امیر جعفری، سیدحامد صلحی‌پور، روح‌الله رستمی، محسن بختیار، احمد امین‌زاده و علی‌اکبر غریب‌شاهی نمایندگان کشورمان در پارالمپیک هستند.

اعضای تیم ملی پاراوزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به شرایط تمرینی و آمادگی جسمانی خود در اردو پیش از اعزام پرداختند.

ستاره‌های پاراوزنه‌برداری از رویای پاریس می‌گویند

پیش‌بینی مدالی هنوز زود است

امیر جعفری ارنگه عضو تیم پاراوزنه‌برداری کشورمان در خصوص شرایط اردویی اظهار داشت: اردوهای منظمی در حال انجام است و چند مرحله پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو و بعد از آن نیز اردوی آماده سازی برگزار شد. هم اینک تیم ملی پاراوزنه‌برداری در هفتمین اردوی آماده‌سازی خود به سر می‌برد.

دارنده مدال نقره پارالمپیک توکیو بیان کرد: شرایط آماده‌سازی من و تمامی نفرات با نظر کادر فنی به صورت منظم در حال پیگیری است. جام جهانی گرجستان آخرین گام کسب سهمیه برای پارالمپیک پاریس بود. در مسابقات گرجستان بنا نبود که به صورت جدی کار کنیم بلکه بعد از آن تمرینات ادامه یافت و در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به بازی‌های پارالمپیک شرایط تیم بهتر شده است.

جعفری ارگنه در خصوص توقعات بالا از ملی‌پوشان پاراوزنه‌برداری گفت: نتیجه هر رویداد ورزشی در روز مسابقه مشخص می‌شود و پیش‌بینی کسب الان خیلی زود است. تمرکز ما معطوف به تمرین و افزایش رکورد است چرا که در این دسته اختلاف نفر اول تا هشتم حدود ۵ تا ۶ کیلوگرم است و با وجود نزدیک بودن سطح رقابت نمی‌توان از الان پیش‌بینی کرد.

عضو تیم ملی پاراوزنه‌برداری در دسته ۶۵ کیلوگرم کشورمان در خصوص جام جهانی گرجستان نیز توضیح داد: هدف از حضور در گرجستان برای قرار گرفتن ما در لیست هشت نفره بود؛ قرار بود در گرجستان رکوردی ثبت کنیم که تا نزدیک مرز ۸۵ درصدی باشد.

وی همچنین به رکورد خودش در دسته ۶۵ کیلوگرم گفت: در آخرین رکود با ثبت ۲۰۳ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار دارم. در این وزن مهم‌ترین حریفانم از کشورهای چین، نیجریه و الجزایر هستند. در خصوص پرداخت حقوق، طبق آیین نامه کمیته ملی پارالمپیک حدود ۷ ماه پرداختی‌ها به صورت منظم انجام می‌شود.

دارنده نشان نقره توکیو در پاراوزنه‌برداری بیان کرد: شرایط مسابقات امسال سخت است و با توجه به اینکه در بعد تجهیزات یکسری کمبودها حس می‌شود اما برگزاری اردوی تیم ملی با نظم خاصی انجام می‌شود.

وی ضمن گلایه از مسئولان استان البرز در راستای حمایت از ورزشکاران گفت: متاسفانه شکل و حمایت مسئولان البرز با حمایت‌های استان‌های همسایه از جمله تهران و قزوین قابل مقایسه نیست اما از مسئولان کمیته ملی پارالمپیک تشکر می‌کنم که خیلی حرفه‌ای هزینه و کار کردند و دنبال نتیجه حرفه‌ای هستند.

ستاره‌های پاراوزنه‌برداری از رویای پاریس می‌گویند

اختلاف خاصی با رقبای خارجی خود نداریم

علی‌اکبر غریب‌شاهی دیگر عضو تیم ملی پاراوزنه‌برداری گفت: اردوها به طور مستمر ادامه دارد، ماه گذشته رقابت کسب سهمیه المپیک در گرجستان برگزار شد و در حال حاضر نیز آماده می‌شویم برای پاریس اردوهای خود را برگزار کنیم.

قهرمانی پاراوزنه برداری جهان در دسته ۱۰۷ کیلوگرم بیان کرد: اردوها به خوبی سپری می‌شود و هیچ کم و کاستی وجود ندارد. من برای نخستین بار در بازی‌های پارالمپیک حضور خواهم داشت و و دوست دارم به مدال طلا برسم تا رکورد جهانی و پارالمپیکی را در این دسته جابجا کنم.

غریب‌شاهی ادامه داد: من با رکورد ۲۵۴ کیلوگرم در این دسته به قهرمانی جهان رسیدم و مهم‌ترین رقیبم از کشور مغولستان است که با او اختلاف خاصی ندارم و در سه سال اخیر رقابتم با او به نفع من تمام شد.

وی در خصوص برپایی اردوی تیم ملی در محلات نیز گفت: تیم پاراوزنه‌برداری برای آمادگی بیشتر چند اردو را در شهرستان محلات برگزار کرد و پس از آن نیز سه مرحله اردوی آماده‌سازی در کمپ تیم‌های ملی داشتیم. امیدوارم طبق پیش‌بینی‌ها بتوانیم بهترین نتیجه را در تاریخ این رشته کسب کنیم.

غریب‌شاهی در خصوص پاداش‌ها ورزشکاران نیز گفت: در خصوص پاداش پای سکو دقیق نمی‌دانم ولی صحبت‌هایی در این خصوص شده اما در خصوص پاداش وزارت ورزش هنوز میزان دقیق آن برای پارالمپیکی‌ها اعلام نشده است.

ستاره‌های پاراوزنه‌برداری از رویای پاریس می‌گویند

مهم‌ترین رقیبم از چین است

محسن بختیار عضو تیم ملی پاراوزنه‌برداری در دسته ۵۹ کیلوگرم نیز در خصوص آمادگی تیم برای حضور در پاریس اظهار داشت: شرایط اردویی در عالی‌ترین سطح در حال پیگیری است. هیچ وقت در این حد آمادگی و اشتیاق را برای خودم متصور نبودم، امیدوارم چند هفته باقی‌مانده نیز به خوبی سپری شود تا شرایط مسابقه برای من فراهم شود.

وی بیان کرد: من در حال حاضر در جایگاه نخست رده‌بندی جهانی در این دسته هستم و جدی‌ترین رقیبم از کشور چین است با این وجود امید زیادی به کسب مدال طلا دارم.

بختیار گفت: در جام جهانی گرجستان من با ۸۰ تا ۸۵ درصد توانم حضور داشتم چرا که قرار نبود در این مسابقات مدال بگیریم.

عضو تیم ملی پاراوزنه‌برداری ضمن انتقاد از مسولان استانی در خصوص حمایت از ورزشکاران گفت: متاسفانه مسئولان استان گیلان کم محبت هستند و تاکنون برای حمایت از ورزشکاران برنامه‌ای نداشتند اما تا زمان اعزام امیدوارم برنامه‌ریزی کنند تا ورزشکاران شارژ روحی شوند.

بختیار اضافه کرد: در خصوص پاداش‌ مدال‌آوران پاریس هم چیزی اعلام نشده و نمی‌دانیم چه پاداشی در نظر گرفته‌اند اما امیدواریم وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک کمک کند تا جایزه پای سکو بیشتر شود.

ستاره‌های پاراوزنه‌برداری از رویای پاریس می‌گویند

سیامند اعجوبه وزنه‌برداری بود؛ ۸۰ درصد آمادگی داریم

احمد امین‌زاده قوی‌ترین پاراوزنه‌بردار جهان در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم نیز در این گفت‌وگو توضیح داد: شرایط تیم ملی پاراوزنه‌برداری خوب است و همه نفرات از آمادگی ۷۰ تا ۸۰ درصدی برخوردار هستند. پس از بازگشت از مرخصی در آخرین اردو آمادگی خود را برای پارالمپیک به صد درصد خواهیم رساند.

وی بیان کرد: در دسته فوق‌سنگین رکورد ۲۸۰ کیلوگرم را ثبت کردم اما در تلاش هستم تا این رکورد را ارتقا دهم. در المپیک همه با آمادگی کامل حضور دارند و من نیز با بهترین عملکردم حاضر خواهم شد. رکورد ۳۱۰ کیلوگرم مرحوم سیامند رحمان در این دسته باعث شد تا او به اعجوبه‌ پاراوزنه‌برداری تبدیل شود.

امین‌زاده در خصوص اینکه که در دوره گذشته نتوانستیم در دسته فوق سنگین به مدال طلا برسیم؛ آیا در این عنوان قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان به نمایندگان ایران خواهد رسید یا خیر، پاسخ داد: در دوره گذشته منصور پورمیرزایی توانست در این دسته به نشان نقره برسد. دسته فوق سنگین از دوره‌های گذشته از سوی کاظم رجبی، سیامند رحمان و پورمیرزایی مدال‌آور این دسته بودند، در پاریس من نیز سعی دارم نماینده خوبی در این دسته باشم.

وی خاطر نشان کرد: رقابت‌های دسته فوق سنگین همیشه از حساسیت زیادی برخوردار بوده و مهم‌ترین رقبای من از کشورهای اوکراین، مصر، اردن، انگلیس، کلمبیا و برزیل هستند.

نظر شما