شناسهٔ خبر: 67836399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مروری بر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در دیار الوند

همدان- ایرنا- پایتخت تاریخ و تمدن ایران در کنار تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کم‌نظیر طی سه سال اخیر با پیشبرد خط‌مشی و سیاست‌های راهبردی دولت شهید آیت‌الله رئیسی گام‌های تحول‌آفرینی برای توسعه برداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت الله رییسی رییس جمهور دولت سیزدهم و پایان کار زودتر از موعد این دولت و آغاز به کار دولت چهاردهم از هفته پیش رو، نگاهی به دستاوردها و اقدامات شاخص کارگزاران دولت شهید رییسی در استان همدان و خدمات ارایه شده در این دوران به مردم دارالمومنین این دیار انداخته ایم.

استان همدان طی سه سال گذشته در سایه برنامه عملیاتی، اقدامات هوشمندانه و عمل‌گرایانه دولت سیزدهم، مسیر روشنی را برای توسعه خود هموار کرد، مسیری که برای همیشه ماندگار، راهگشا و نویدبخش خواهد بود.

برآیندِ دستاوردهای شهید جمهور برای دیار هگمتانه از افتتاح دهها طرح‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، ورزشی، مسکن، اجتماعی، بهداشتی و درمانی تا دغدغه‌مندی برای رفع بحران آب در همدان، توسعه یافتگی همدان است که به طور قطع شاخص‌های این استان را در حوزه‌های مختلف ارتقا داده است.

فرهنگی غنی، زیرساخت‌های مستعد و مهیا، دانشگاه‌های فعال، توسعه شبکه ریلی و هوایی، شکوفایی صنعتی، معدنی و گردشگری، ظرفیت‌های بی‌نظیر کشاورزی و امنیت پایدار، زیرساخت‌های ورزشی و خدماتی، همه و همه جورچین دستاوردهای دولت سیزدهم در استان همدان است که در کنار هم چیده شد تا امروز دیار الوند در مسیر قطار توسعه و پیشرفت جمهوری ایران اسلامی پُرشتاب به حرکت خود ادامه دهد.

استان همدان با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر و ۱۰ شهرستان، امروز گام‌های خود را محکم‌تر از قبل برداشت و در سایه نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم موانع و مشکلات را یکی از پس از دیگری با کمترین چالش و بحران پشت سر گذاشت، نمونه بارز آن بحران آبی همدان و اجرای تحسین‌برانگیز اَبَر پروژه آبرسانی به شهر همدان بود که بدون شک در صدر دستاوردهای مهم دولت شهید رئیسی در این استان قرار دارد.

اَبَرپروژه آبرسانی به همدان؛ وعده صادق دولت پس از ۱۸ سال معطلی

اَبَرپروژه آبرسانی بلندمدت از سد تالوار به همدان طرحی موثر و راهگشا برای برون‌رفت دیار الوند از خشکسالی بود که سال‌ها بر روی زمین مانده بود و به همت دولت سیزدهم پس از ۱۸ سال معطلی و بلاتکلیفی کلید خورد و با دستور رئیس جمهور شهید به سرعت تکمیل شد.

از آنجا که نگاه اصلی شهید جمهور از ابتدای کار، حل مسائل و مشکلات مردم در هر گوشه ایران اسلامی بود، مردادماه ۱۴۰۱ در پایان سی‌امین سفر استانی دولت مردمی به مقصد استان همدان انجام شد، در پاسخ به خبرنگاران گفت: از نخستین روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم پیگیر رفع مشکل آب همدان بودم و یکی از اولویت‌های کاری استاندار همدان را نیز تسریع در اجرای طرح آبرسانی از سد تالوار تعیین کردم، سخنی امیدوارکننده که پس از پایان سفر هیات دولت سیزدهم به استان، اجرای پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان، در کمتر از یک سال به ثمر نشست.

این در حالیست که در طول ۱۸ سال گذشته این طرح ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با روی کار آمدن دولت سیزدهم تسریع در تکمیل آن به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و با دستور رییس جمهور شهید، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در ابتدای سال ۱۴۰۱ به این پروژه اختصاص داده شد و با اجرای این مگاپروژه، حقآبه استان از سد تالوار سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب است که با بهره‌برداری از مرحله نخست این طرح سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب آب به همدان می‌رسد.

مروری بر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در همدان

تامین آب آشامیدنی ۱۶۰ روستای محروم استان همدان؛ هدیه شهید جمهور

اما این پایان کار دولت برای تامین آب مردم استان همدان نبود و به همت دولت سیزدهم، در شرایط خشکسالی و با وجود کاهش میزان بارندگی در استان همدان، مقرر شد ۱۶۰ روستای محروم استان با جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران آبرسانی شود و با مصوبه ابلاغی از سوی وزارت نیرو در حال حاضر با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) در استان در حال پیگیری است که پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد.

همچنین ۹ پروژه پیرامون موضوعات آب و فاضلاب استان همدان در سفر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به استان، مصوب شده بود که در حال حاضر ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

تکمیل شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب همدان با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد، همین طرح در ملایر با پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصد، نهاوند ۵۴ درصد، در بهار با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد، تویسرکان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد، مطالعه و اخذ ماده ۲۳ احداث طرح فاضلاب شهر اسدآباد با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، تکمیل شبکه‌های اصلی و فرعی فاضلاب روستایی بالادست سد اکباتان با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد، تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی با پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصد، اصلاح و مرمت شبکه‌های آب شرب شهری با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی در حال انجام هستند که می‌توان این اقدامات را از دستاوردهای سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور شهید به استان نام برد.

اجرای ۵۷ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب فرعی و اصلی در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، بهار و تویسرکان و همچنین ارتقای واحدهای بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان و تهیه هواده‌های سطحی تصفیه خانه فاضلاب شهر ملایر، انعقاد قرارداد تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب روستاهای ابرو و یلفان، مطالعات فاضلاب روستاهای ورکانه، تکمه داش، علی‌آباد، شمس‌آباد و چشین، مطالعه‌ احداث طرح فاضلاب شهر اسدآباد، اجرای ۱۷.۵۵ کیلومتر اصلاح شبکه‌های توزیع آب شهری، ساخت ۱۰۷۰۰ متر مکعب مخزن، دو باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه مکانیکی، اجرای ۸.۵ کیلومتر خط انتقال و اجرای ۴.۵ کیلومتر شبکه توزیع داخلی در قالب ۱۱ مجتمع آبرسانی در سطح استان، از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان بود که تاکنون اجرا شده است.

مروری بر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در همدان

ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی؛ امید مردم برای خانه‌دار شدن

اما بعد از سیراب شدن مردم همدان، تامین مسکن مهمترین دغدغه مسوولان و مردم دیار هگمتانه بود که با سیاست‌های راهبردی شهید جمهور و اقدامات جهادی، رنگ واقعیت گرفت و دولت سیزدهم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گام بلندی برای خانه‌دار شدن مردم این استان برداشت.

شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را وعده داد که از این تعداد قرار است بیش از ۱۰۰ هزار واحد آن، در طول چهار سال در استان همدان ساخته شود.

کلاف سردرگم مسکن همدان که سالیان سال گریبان قشر ضعیف را گرفته بود، با تدبیر نماینده عالی دولت در استان همدان و با اختصاص ۱۴۰ هکتار از اراضی استانداری برای ساخت حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن گشایش یافته است.

طرح جامع شهری همدان پس از چند سال کش و قوس‌های فراوان تصویب و حدود ۲ هزار هکتار زمین به وسعت شهر همدان افزوده شد و در این بین اختصاص حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین در شهر جدید اکباتانا(حورا سابق) برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شد، طرح جامع شهر جدید اکباتانا مربوط به سال ۱۳۹۱ است و طرح تفصیلی آن پس از چند مرحله بازنگری در خرداد ماه امسال در سه فاز و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر تصویب شد.

در همین راستا شهرک پرواز همدان به منظور ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قسمت شمال شرقی شهر همدان و در نزدیکی فرودگاه در حال ساخت است و جمعیت ۳۵ هزار نفری برای این شهرک پیش‌بینی شده و مراحل ساخت ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهرک در حال اجرا است، برای این شهرک هشت محله در نظر گرفته شده و دارای بازارچه محلی، مراکز تجاری، آموزشی، اداری، فرهنگی، انتظامی و مذهبی است.

از دیگر دستاوردهای شهید جمهور در همدان، تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای این استان است که در بعضی شهرها در حال طی روند قانونی است و ۱۰ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین رایگان برای متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان همدان اختصاص یافت.

همزمان با دهه مبارک فجر سال گذشته ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید بهشتی همدان در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار شد، ۳۷ هزار واحد مسکونی نیز در سط استان در حال احداث است، ۳۳ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی و چهار هزار واحد دیگر در قالب خودمالکی و دیگر نهادها ساخته می‌شود، علاوه بر این پنج هزار قطعه زمین در روستاها و ۷۵۰ قطعه زمین دیگر در شهرها در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

مروری بر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در همدان

افتتاح راه‌آهن همدان- سنندج؛ خدمت ماندگار شهید جمهور

اجرای ۲ خط آهن جداگانه در همدان شامل همدان-سنندج و همدان-ملایر-کرمانشاه این استان را به شاهراه ارتباطی ریلی غرب کشور بدل کرده است، خط آهن همدان-سنندج پس از سال‌ها به همت دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسید و مسیر ریلی دوم این استان یعنی ملایر-همدان نیز با سرعت قابل قبولی در دست اجرا قرار دارد.

پروژه راه آهن همدان-سنندج که تا پیش از دولت سیزدهم نزدیک به ۶۰ درصد پیشرفت داشت، آبان ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با سفر رئیس جمهور شهید و هیات دولت به استان کردستان به بهره‌برداری رسید تا بخش بزرگی از پازل خط ریلی غرب کشور تکمیل شود.

طول خط آهن تهران -همدان -سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به‌ طول ۲۷۰ کیلومتر بوده و به بهره‌برداری رسیده است، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد در سه قطعه تعریف شده که حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده‌ که آبان پارسال در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

ظرفیت انتقال مسافر این مسیر در سال ۳۰۰ هزار نفر و باری ۵۰۰ هزار تُن است که بر اساس برنامه مقرر شده این رقم در بخش مسافری در سال ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت انتقال بار نیز به یک میلیون تن افزایش یابد، برای اجرای طرح راه آهن همدان -سنندج تا سال ۱۳۹۷ فقط ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده بود، دولت سیزدهم ۱۴ هزار میلیارد ریال به این پروژه برای تکمیل نهایی اختصاص داد.

طرح راه‌آهن همدان -ملایر به طول ۷۵ کیلومتر با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان‌سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به ویژه زائران عتبات عالیات در حال ساخت است که دولت سیزدهم اعتبارات تکمیل پروژه راه‌آهن همدان-ملایر را افزایش داد و سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آن پروژه تخصیص داده شد و در حال حاضر این پروژه تا گردنه زاغه در محور ملایر به همدان اجرا شده و تکمیل آن موجب اتصال ۲ شبکه راه‌آهن در شمال به جنوب کشور به استان همدان می‌شود.

مروری بر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در همدان

احیای ۱۳۰ واحد راکد؛ پایان واژه تعطیل در همدانِ صنعتی

در این میان و پس از گذران سال‌های سخت و نفس‌گیر، واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان نیاز به تنفس جدید داشتند، هوای تازه‌ای که دولت سیزدهم به این واحدها دمید و برای همیشه واژه تعطیل از لغت‌نامه صنعت این استان خط خورد و با نگاه عدالت‌محور دولت شهید آیت‌الله رئیسی طی ۳۳ ماه خدمت ماندگار، ۱۳۰ واحد راکد و نیمه فعال در بخش صنعت و معدن بدون احتساب واحدهای حوزه‌های کشاورزی و گردشگری و خروجی نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، احیا شد و بیانگر حال خوب صنعت همدان است.

در این مدت جذب سرمایه‌گذاران بخش صنعت در دولت سیزدهم نسبت به دوران قبل ۱۴۰ درصد رشد پیدا کرد و ۳۰۰ واحد صنعتی استان با ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر در دولت سیزدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در دولت سیزدهم اقدامات ماندگاری در جهت توسعه صنعتی همدان به انجام رسید که از جمله آنها باید به بهره‌برداری و صدور جواز تاسیس برای ۲ هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی اشاره کرد.

با بهره‌برداری از طرح‌هایی که برای آنها جواز تاسیس صادر شده است، شاهد اشتغالزایی ۳۰ هزار نفری در بخش صنعت استان خواهیم بود، در کنار رشد ۱۴۰ درصدی جذب سرمایه‌گذار، رشد ۸۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌توان از جمله توفیقات مهم بخش صنعت استان همدان در دولت مردمی سیزدهم نام برد.

راه‌اندازی اولین شهرک صنفی صنعتی کشور، احداث نخستین شهرک با فناوری‌های بالا(هایتک) و آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ابن سینا پس از سال‌ها وقفه در کنار ایجاد صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از دیگر دستاوردهای بخش صنعت همدان در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

در دولت سیزدهم شاهد رشد ۱۵ درصدی جواز تاسیس طرح‌های صنعتی و رشد ۵۰ درصدی تولید برخی محصولات شامل شیشه، دارو و ادوات کشاورزی در صنایع همدان بودیم و ۳۰۰ طرح هم‌اکنون با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در دست ساخت قرار دارند، پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و رساندن صادرات کالا به ۲۰۶ قلم کالا به ۱۵۶ کشور جهان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در دولت سیزدهم است.

مجموع مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پیش از دولت سیزدهم سه هزار هکتار بود، در حالی‌که امسال ۷۰۰ هکتار به وسعت نواحی و شهرک‌های صنعتی دیار هگمتانه افزوده شد، همچنین با حمایت‌های دولت سیزدهم، توسعه شهرک‌های صنعتی، فناوری و صنفی در همدان شتاب گرفت و با اضافه شدن یک هزار و ۵۰۰ هکتار به عرصه‌های صنعتی، به میزان ۵۰ درصد ۴۵ سال گذشته نواحی صنعتی افزایش یافته است.

مروری بر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در همدان

احیای ۱۶۵ واحد راکد کشاورزی؛ گام مهم توسعه همدان

و اما کشاورزی؛ مهمترین زیرساخت توسعه استان همدان و تامین امنیت غذایی پایدار که تاکنون اقدامات بسیار خوبی توسعه این بخش انجام شده و پیرو آن ۴۶ واحد تولیدی راکد در سال ۱۴۰۰ با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال و اشتغال ۳۵۲ نفر، ۴۳ واحد تولیدی راکد در سال ۱۴۰۱ با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۱۷۲ واحد و ۱۹۹ نفر اشتغال و ۷۶ واحد تولیدی راکد در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۷۰ نفر در استان همدان احیا شد که در مجموع در دولت سیزدهم، ۱۶۵ واحد با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۹۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۲۱ نفر احیا و به چرخه تولید بازگشت.

همچنین در دولت سیزدهم برای ۶ هزار و ۲۷۴ واحد با سرمایه‌گذاری ۲۸۷ هزار و ۸۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر، پروانه بهره‌برداری صادر شد و جمع کل طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دارای جواز تاسیس در دولت سیزدهم، ۲ هزار و ۴۷۴ واحد با سرمایه‌گذاری ۲۶۵ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۳ هزار و ۵۳ نفر است.

طی سه سال گذشته در در دولت سیزدهم ۳۹۲ واحد در بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی چهار هزار و ۲۹۴ نفر افتتاح شد جمع کل تسهیلات پرداخت شده در دولت، به ۹ هزار و ۹۹۷ نفر، ۲۲ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال با میزان اشتغالزایی ۹ هزار و ۲۸۷ نفر بود.

بهداشت و درمان؛ پیشتاز دستاوردهای دولت سیزدهم

بهره برداری از بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان پس از ۱۴ سال انتظار، راه اندازی مرکز پرتو درمانی مرکز جامع سرطان، افتتاح بزرگترین بلوک خوابگاهی، تاسیس خانه سلامت مدیران غرب کشور، انعقاد تفاهم نامه چند جانبه با چهار دانشگاه عراق و راه اندازی مرکز درمان ناباوری در بیمارستان مهر ملایر بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط علوم پزشکی همدان در دولت سیزدهم است.

اهتمام دولت سیزدهم بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی همدان

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی همدان یکی از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و رهاورد آن شتاب‌بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها و افزایش ۶۰ هزار متری سرانه فضای ورزشی در استان است و فضای ورزشی سرپوشیده استان به ۵۱۲ مورد و فضای روباز ورزشی به ۳۵ مورد رسید.

هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه ورزش و جوانان این استان اختصاص داده شد که استخرهای شنا نیز که از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی و ورزشی جوانان به شمار می‌رود، از آن سهم داشت.

در دولت سیزدهم پس از ۳۰ سال انتظار پروژه استخر سرپوشیده ورزشگاه آزادی اسدآباد به نام استخر شنای «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» به بهره‌برداری رسید، ضمن اینکه انتظار ۱۷ ساله بانوان ورزش دوست کبودرآهنگ برای شنا در تنها استخر این شهرستان با تدبیر دولت خدمتگذار و مردمی به ثمر نشست و موجی از امید را در دل آن‌ها زنده کرد.

مروری بر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در همدان

در دولت سیزدهم ۴۳ طرح راکد ورزشی استان همدان احیا و فعال شد و رشد قابل توجهی در کسب نشان‌های رنگارنگ کشوری در دولت نیز به چشم می‌خورد که ورزشکاران استان به یک هزار و ۷۰۰ نشان کسب کردند.

طبق آخرین آمار هیات پزشکی ورزشی استان در تعداد ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده نیز رشد قابل توجهی در دولت سیزدهم داشت و این آمار از ۶۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ به ۹۵ هزار نفر تا پایان خرداد سال‌جاری افزایش یافت و تعداد باشگاه‌های فعال ورزشی نیز از ۴۰۰ باشگاه در سال ۱۴۰۰ به ۴۷۰ باشگاه در سال‌جاری رسید.

همچنین رتبه‌بندی باشگاه‌ها برای نخستین بار، میزبانی متعدد اردوهای تیم‌های ملی و مسابقات کشوری و برگزاری ۴۵۰ مورد کلاس‌های آموزشی داوری و مربیگری از دیگر اقدامات موثر حوزه ورزش در دولت سیزدهم می‌توان اشاره کرد.

بهره‌مندی ۳۴۲ واحد صنعتی؛ گام بلند دولت سیزدهم برای جهش

اقدامات دولت سیزدهم در دیار هگمتانه بی‌شمار است؛ نمونه بارز دیگر این دستاوردها، گازرسانی به ۳۴۲ واحد صنعتی استان است که به همت دولت سیزدهم و در راستای کمک به رشد و توسعه واحدهای تولیدی، این تعداد واحد صنعتی در سال ۱۴۰۲ به شبکه گازرسانی کشور متصل شدند.

هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۸ درصد از مناطق روستایی بیش از ۲۰ خانوار استان به شبکه سراسری گاز متصل است و همدان به عنوان نخستین استان سبز کشور در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاها به شمار می‌رود، استان همدان با ۳۱ شهر و یک هزار و ۷۵ روستا، در حال حاضر در رتبه‌‎های نخست برخورداری از گاز قرار دارد.

به گزارش ایرنا؛ این تنها گوشه‌ای از دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در استان همدان است و خدمات دولت در سایر حوزه‌ها همچون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و هنر، برق، تلفن، راه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، علمی و پژوهشی و راهداری بی‌شمار است، خدماتی ماندگار که شهید جمهور طی ۳۳ ماه خدمت صادقانه و خالصانه از خود به یادگار گذاشت.

نظر شما