شناسهٔ خبر: 67836245 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان خبر داد

فعالیت ۱۵ اکیپ مبارزه با جوندگان موذی در مناطق پانزده‌گانه اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه در راستای کنترل جمعیت جوندگان موذی از روش‌های شیمیایی و مکانیکی استفاده می‌کنیم، گفت: در حال حاضر ۱۵ اکیپ طعمه‌گذاری و مبارزه با جوندگان موذی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر فعال است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کنترل جمعیت جوندگان موذی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح مناطق پانزده‌گانه اصفهان یکی از وظایف شهرداری در حوزه خدمات شهری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی برای رسیدگی به این موضوع انجام شده است، افزود: در راستای کنترل جمعیت جوندگان موذی از روش‌های شیمیایی و مکانیکی استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه روش‌های مکانیکی شامل اقداماتی از جمله مسدودی یا خرابی لانه موش است، تاکید کرد: مسدود کردن حفره‌ها و شیارهایی که در سطح شهر وجود داشته است و قابلیت سکونت موش و لانه‌گذاری دارد، از جمله روش‌های مکانیکی در راستای کنترل جمعیت جوندگان موذی است.

ساکتی با اشاره به اینکه روش‌های شیمیایی با استفاده از سم‌های موش و طعمه‌گذاری انجام می‌شود، گفت: سم‌های تخصصی و مخصوص بر اساس نژاد موش‌های این کلان‌شهر، استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ اکیپ طعمه‌گذاری و مبارزه با جوندگان موذی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر فعال است که به‌صورت روزانه محورها، محل تجمع و لانه‌های موش را شناسایی و طبق معضل هر نقطه از شهر، روش مبارزه مناسب را در راستای کنترل جمعیت جوندگان موذی انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پس از اقدامات شیمیایی برای کنترل جمعیت جوندگان موذی در بازه‌های یک روزه، سه روزه، هفتگی، ۱۰ روزه و ماهانه، از محل اجرای عملیات بازدید، تعداد لاشه‌های موش شمرده می‌شود و مجدد فراوانی موش در آن نقطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ساکتی افزود: پس از بررسی فراوانی موش، در صورتی که اقدام اصلاحی نیاز بود، عملیات کنترل جمعیت جوندگان موذی به‌صورت مجدد انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای معابر و محورهایی از جمله خیابان شیخ صدوق، خیابان توحید و خیابان حکیم نظامی که آلودگی زیادی دارد، طرح‌های ضربتی اجرا می‌شود.

ساکتی گفت: اکثر مواقع در معابری که اغذیه‌فروشی زیادی وجود دارد، شاهد آلودگی بسیاری در آن معبر هستیم‌.

وی با بیان اینکه طرح ضربتی هر هفته در یک منطقه اجرا می‌شود، ادامه داد: برای اجرای این طرح تمام اکیپ‌های زنده‌گیری در منطقه فعال و از ساعات آغازین صبح، بنرهایی در راستای اطلاع‌رسانی در سطح منطقه نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این طرح تمام لانه‌های موش شناسایی و طعمه‌گذاری (اقدامات مکانیکی) و تلاش‌می‌شود تمام محور پاکسازی شود، البته منطقه در بازه‌های زمانی مختلفی رصد می‌شود تا آلودگی به‌صورت مجدد به منطقه باز نگردد.

وی اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود، مواد غذایی خود را جلوی اغذیه‌فروشی‌ها، باغچه‌ها و حاشیه مادی‌ها رها نکنند، زیرا اکثر کلونی‌ها در نقاطی هستند که مواد غذایی فراوانی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: موش حیوان بسیار زیرکی در راستای شناسایی طعمه و محل زادوولد است، از این‌رو در صورتی رعایت نکردن شهروندان، مبارزه و کنترل جمعیت جوندگان موذی سخت‌تر می‌شود.

ساکتی عنوان کرد: این سازمان با تمام قدرت و توان خود از روش‌های مختلف علمی در راستای کنترل جمعیت این حیوان در شهر استفاده می‌کند.

نظر شما