شناسهٔ خبر: 67836220 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اطلاع از آخرین وضعیت جوی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پایداری گرمای هوا طی سه روز آینده و تداوم بارش باران در مناطق مستعد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و تداوم هوای گرم پیش بینی می‌شود و جمعه و شنبه در گیلان، اردبیل، بعضی نقاط مازندران و شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، رگبار، رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

وی افزود: یکشنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی روی دریای خزر، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین و زنجان، رگبار، رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه بارش در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و علاوه بر مناطق ذکر شده در خراسان شمالی نیز بارش پراکنده ادامه دارد.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه بارش پراکنده در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش بینی می‌شود و طی پنج روز آینده در بعضی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وی افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با بیشینه دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف در بعدازظهر کمی ابری گاهی، وزش باد و گردوخاک با ۴۳ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف در بعدازظهر کمی ابری گاهی، وزش باد و گردوخاک با بیشینه ۴۳ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما