شناسهٔ خبر: 67836199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادبود پنجم مرداد زادروز شهید جاویدالاثر علی تجلایی

فیلم| به نشانی یک تکه سنگ

تبریز-ایرنا- سردار شهید علی تجلایی پنجم مرداد سال ۱۳۳۸ در تبریز به دنیا آمد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد. او آموزش تاکتیک در پادگان امام علی(ع) تهران، برای فرماندهان گردان‌های سراسر کشور از جمله شهید«قاسم سلیمانی» را برعهده داشت از موثرترین نیروهای شکست حصر سوسنگرد بود،پیش از عملیات بدر به سمت جانشین قرارگاه ظفر منصوب شد،تجلایی در ۲۵ اسفند۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تجلایی پس از سپری کردن دوران دبستان، راهی دبیرستان تربیت تبریز شد و دیپلم خود را در رشته ریاضی گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران در آمد.

او پس از گذراندن یکی از سخت ترین دوره های آموزشی در سعدآباد تهران در حالی که در فنون رزمی مهارت زیادی کسب کرده بود، در پادگان سیدالشهداء به عنوان مربی آموزشی مشغول به کار شد، پس از مدتی به کردستان رفت و به مبارزه با ضد انقلاب منطقه پرداخت، بعد از آن، مأموریت یافت به اتفاق چند تن راهی افغانستان شود، تا علیه نیروهای متجاوز، مردم مسلمان آن کشور را یاری کند.

تجلایی و یارانش چهار ماه تمام به آموزش فرماندهان افغانی پرداختند و به ایران بازگشتند، چون که جنگ ایران و عراق آغاز شده بود.

شهید تجلایی، آموزش تاکتیک در پادگان امام علی (ع) تهران، برای فرماندهان گردان‌های سراسر کشور از جمله شهید «حاج قاسم سلیمانی» را برعهده داشت.

قبل از عملیات بدر به سمت جانشین قرارگاه ظفر منصوب شد، اما به یکی از همرزمانش گفت که دیگر نمی‌خواهد پشت بی‌سیم بنشیند و می‌خواهد همچون یک بسیجی گمنام در عملیات شرکت کند.

او همچون یک بسیجی گمنام همراه سایر بسیجیان راهی خط مقدم شد، تجلایی سرانجام در این عملیات بر اثر اصابت تیر به سینه‌اش به شهادت رسید و پیکرش تاکنون به میهن برنگشته است.
همسرش در مورد این شهید می‌گوید: همیشه می‌گفت؛خدا کند جنازه من به دست شما نرسد، چون برادران، بسیار به من لطف دارند و می‌دانم که وقتی به مزار شهیدان می‌آیند، اول به سراغ من خواهند آمد، اما قهرمانان واقعی جنگ، شهیدان بسیجی‌اند، دوست ندارم حتی به اندازه یک وجب از این خاک مقدس را اشغال کنم. تازه اگر جنازه‌ام به دستتان برسد، یک تکه سنگ جهت شناسایی خودتان روی مزارم بگذارید و بس.

نظر شما