شناسهٔ خبر: 67836188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتصال منطقه نایبند طبس به شبکه برق سراسری

بیرجند - ایرنا - خط فشار متوسط برق منطقه نایبند شهرستان طبس برای اتصال به شبکه سراسری، به بهره‌برداری رسید و ۳۵۰ خانوار از مزایای این طرح برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان‌ جنوبی در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان طبس عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از خط فشار متوسط برق منطقه نایبند حضور یافت.

جواد قناعت در این مراسم گفت: نایبند یکی از روستاهای بزرگ استان خراسان جنوبی است که متاسفانه سال‌ها از نعمت شبکه برق سراسری محروم بود.

وی افزود: خط انتقال برق نایبند به شبکه سراسری ۸۶ کیلومتر است که ۳۲ کیلومتر در دولت دوازدهم و ۵۴ کیلومتر در دولت سیزدهم انجام شد که کار بسیار ارزشمند و قابل تقدیری است.

عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۹ شروع و امسال تکمیل شد که ۷۷۰ میلیارد ریال به ارزش روز برای آن هزینه شده است.

روستای گردشگری نایبند از توابع بخش دیهوک و شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی قرار گرفته که به ماسوله‌ کویر معروف است.

افتتاح ۲۲ کیلومتر از باند دوم محور دیهوک - راور 

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستان طبس ۲۲ کیلومتر دیگر از باند دوم محور پرتردد دیهوک به راور افتتاح شد. این جاده مسیر اصلی بین استان‌های خراسان جنوبی و کرمان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این پروژه با اعتبار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ۲۰۵ کیلومتر از جاده دیهوک تا راور در حوزه استحفاظی استان خراسان جنوبی است که با این ۲۲ کیلومتر برای ۱۴۲ کیلومتر آن باند دوم احداث شده است و ۶۳ کیلومتر دیگر نیاز به باند دوم دارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: از اول انقلاب تا سال ۱۴۰۰ احداث باند دوم جاده‌ها در استان به میزان ۷۲۰ کیلومتر بود و در دولت سیزدهم ۲۷۰ کیلومتر باند دوم احداث شد که برابر با نزدیک به ۴۰ درصد کل باند دوم در سال‌های پیش از ۱۴۰۰ است.

وی گفت: ۴۸۲ کیلومتر باند دوم نیز در دست اجراست که دولت چهاردهم باید با قدرت و با همکاری همه بخش‌ها آن را ادامه دهد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز گفت: در این دولت منتظر افتتاح نماندیم و مردم را برای افتتاح معطل نکردیم.

علی اکبر رحیمی افزود: چهار ماه است که این ۲۲ کیلومتر باند دوم زیر بار ترافیک رفته است یعنی بلافاصله پس از پایان کار، جاده برای استفاده به مردم سپرده شد.

مرکز شهرستان طبس که چند استان کشور را به هم متصل می‌کند در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و بتازگی بخش دستگردان این شهرستان با تصویب هیات وزیران به شهرستان عشق آباد ارتقا یافت.

نظر شما