شناسهٔ خبر: 67836168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۵ مرداد ۱۴۰۳؛ از خبر آذری جهرمی درباره بازنگری در ممنوعیت واردات ایفون در دولت چهاردهم تا تداوم گرما در کشور و احتمال تعطیلی

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
گرمای روزهای شنبه و یکشنبه در ایران می تواند کشنده باشد
گرمایی طاقت‌فرسا تمام اروپا، آمریکا و کانادا را درنوردیده و ایران را هم گرفتار کرده است. طی پنج‌روز آینده در بیشتر مناطق کشور روند تدریجی افزایش دما تا ۵۰درجه پیش‌بینی می‌شود.
 
وزیر ارشاد:‌ برخی دوست دارند حاکمیت و هنرمندان مقابل هم باشند!
محمدمهدی اسماعیلی دوره فعالیت‌هایش را یکی از پررونق‌ترین ادوار وزارت فرهنگ می‌خواند و تأکیدش بر پررونق بودن بر کمیت کارهایی است که در این دوره انجام شده است. او یکی از دلایل موفقیت خود را اینگونه بیان می‌کند که بدون ملاحظه کار کرده و محافظه‌کاری نداشتند.
 
عطریانفر: از منظر سیاسی، این مجلس رقیب پزشکیان محسوب می‌شود
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتظار می‌رود رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان پیام دقیق و هوشمندانه رهبری را درک کرده باشند و با رأی خود به دولت چهاردهم اعتماد کنند.
 
 تب دنگی در کشور فراگیر می‌شود
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: «ما الان نگران زائرانی هستیم که برای اربعین از عراق به ایران بازمی‌گردند. ما در فرهنگستان علوم پزشکی و در کمیسیون بهداشت مجلس هم در هفته قبل درباره تب دنگی جلسه داشتیم. نیاز به کیت‌های تشخیص سریع داریم. عزیزان عنوان کردند ۱۲۰ هزار کیت در گمرک مانده است. ما با وزارت اقتصاد و دارایی و آقای دکتر رضوانی‌فر به صورت فوری مکاتبه کردیم و نامه نوشتیم که کیت‌ها را گروکشی نکنند و آنها را ترخیص کنند.
 
اگر پاسخگوی نیاز برقی کشور نباشیم، درخواست می‌کنیم تهران در روز شنبه تعطیل شود
مدیرعامل توانیر گفت: فعلاً تصمیم بر تعطیلی گرفته نشده و اگر احتمال دهیم، نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز برقی باشیم، برای تهران درخواست تعطیلی شنبه را مطرح خواهیم کرد.
 
رای بدوی پرونده ربایندگان «یسنا» صادر شد
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده آدم‌ربایی کودک کلاله‌ای ۴ متهم داشت که ۲ نفر از آنها به حبس و مجازات‌های تکمیلی متهم شدند.
 
هیات رئیسه مجلس: طرح رفع فیلترینگ ایراد حقوقی دارد
سخنگوی هیات رئیسه مجلس طرح رفع فیلترینگ را دارای ایراد حقوقی دانست و گفت: هیات رئیسه مجلس به آیین‌نامه عمل می‌کند.
 
مصرف برق رکورد ۷۹ هزار مگاوات را شکست
سخنگوی صنعت برق گفت: افزایش بی سابقه دما در کشور علاوه بر افزایش مصرف برق، موجب فشار مضاعف به شبکه برق کشور شده است.
 
جلیلی و زاکانی از حضور در مناظره با زنگنه خودداری کردند
توییتر شبکه دانشگاه تهران اعلام کرد که جلیلی و زاکانی از حضور در مناظره با زنگنه در تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران (UTV) درباره موضوع "کرسنت" خودداری کردند.
 
 گرما تا ۲۰ مرداد تداوم دارد
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه گرمای هوا تا ۲۰ مرداد در کشور تداوم دارد، گفت: روز گذشته مصرف برق رشد بیش از ۸.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرد.
 
آذری‌جهرمی: ممنوعیت واردات آیفون در دولت چهاردهم بازنگری می‌شود اما تصمیم با وزارت صمت است
«محمدجواد آذری‌جهرمی»، وزیر سابق ارتباطات، در گفت‌وگوی زنده‌ای در شبکه «ایکس» (توییتر سابق)، از بازنگری درباره ممنوعیت وارد آیفون‌های رده بالا در دولت چهاردهم خبر داد. البته او تصریح کرد که نمی‌تواند به‌طور قطع بگوید این ممنوعیت برداشته می‌شود؛ چراکه تصمیم‌گیری در این باره بر عهده وزارت صمت است.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما