شناسهٔ خبر: 67836117 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

10 میلیون دلار، جایزه ردیابی یک هکر کره شمالی

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد یک جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای ردیابی یک هکر کره شمالی که متهم به شرکت در "عملیات سایبری" علیه آمریکا است، تعیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از العالم؛ به ادعای وزارت خارجه آمریکا، ریم جونگ هیوک یک شهروند کره شمالی است که با "گروه سایبری مخرب موسوم به آنداریل " مرتبط است، که "در کنترل آژانس اطلاعات نظامی کره شمالی است. "

در همین حال، دادستان‌های فدرال روز پنجشنبه اعلام کردند که این فرد به مشارکت در هک کردن ارائه‌دهندگان خدمات سلامتی آمریکایی متهم شده است.

یک هیئت منصفه در کانزاس سیتی این فرد را متهم به انجام متهم به پولشویی و باج خواهی و استفاده از درآمد حاصل برای تامین مالی حملات سایبری بیشتر به نهادهای دفاعی، فناوری و دولتی در سراسر جهان کرده است.

به گفته مقامات، هک بیمارستان های آمریکایی و سایر ارائه دهندگان خدمات سلامتی، درمان بیماران در این کشور را مختل کرده است.

استفان سایروس، یک مامور اف‌بی‌آی گفت : «در حالی که کره شمالی از این نوع جنایات سایبری برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و تأمین مالی جاه‌طلبی‌های سیاسی و نظامی خود استفاده می‌کند، این اقدامات ناخواسته تأثیر مستقیمی بر شهروندان کانزاس داشته است.»

نظر شما