شناسهٔ خبر: 67836106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هیچ هیئتی برخلاف دستگاه امام حسین (ع) حرکت نمی‌کند + فیلم هیچ هیئتی برخلاف دستگاه امام حسین (ع) حرکت نمی‌کند + فیلم

رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی کشور گفت: هیئتی وجود ندارد که برخلاف دستگاه امام حسین (ع) حرکت کند. ممکن است ناخواسته صحبتی زده شود که با اهداف حضرت اباعبدالله حسین (ع) سنخیت نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید باباخانی، رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی کشور در پاسخ به این سوال که «اخیراً حجت‌الاسلام پناهیان نقل کردند که در بعضی از هیات و مساجد کشور بجای اینکه روضه حضرت سیدالشهدا (ع) بخوانند، بر ضد حضرت روضه می‌خوانند و می‌گویند یا امام حسین جنگ دیگر بس است». بنظر شما منشا این انحرافات از کجا می‌آید؟ گفت: من باید عین صحبت ایشان را ببینم، تا بتوانم اظهارنظر کنم. ولی اگر هیئتی برخلاف امام حسین (ع) صحبت کند، امکان دارد ناخواسته صحبتی زده شود که با اهداف حضرت اباعبدالله حسین (ع) سنخیت نداشته باشد. هیئتی وجود ندارد که برخلاف دستگاه امام حسین (ع) حرکت کند. 

حجت‌الاسلام باباخانی در پاسخ به این سوال که اخیراً صادق آهنگران مداح پیشکسوت کشور در برنامه «برمودا» شبکه نسیم از ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیات گفته بود، توضیح داد: قطعاً اگر یک پدیده فرهنگی تاثیرگذار باشد، دچار آسیب‌های مختلف می‌شود و دشمنانمان برایش برنامه‌ریزی می‌کنند. آنقدر لایه‌ها سطحی و ظاهری نیست، که من بخواهم مصداقاً از نفوذ در هیات صحبت کنم. البته نادانی‌های ما تاثیرات زیادی دارد و دشمنانمان برایش برنامه‌ریزی دارند. 

<div id="video-display-embed-code_19604035"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8784319/19604035?width=300&height=40"></script></div>

رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه در مناسک ما فرم از محتوا فاصله می‌گیرد، گفت: وقتی فرم از محتوا فاصله بگیرد، مانند جسمی است که از روح فاصله گرفته و تبدیل به مردار می‌شود. البته مبلغین و مداحین‌مان تلاش می‌کنند معناگرایی و محتواگرایی در کارشان پررنگ باشد. 

وی در پاسخ به این سوال که هر سال دشمن سعی می‌کند حواشی مختلفی را برای ایام محرم و سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) ایجاد کند. اخیراً هم به دنبال ایجاد اربعین هراسی هستند، تصریح کرد: مناسک عزاداری قدرت نرم بسیار بالایی دارند. مردم با مناسک فضای معنوی خود را دنبال می‌کنند و به آنها علاقه دارند. طبق آخرین رصد پایش دینداری مردم ایران، نزدیک به ۸۱ درصد مردم نسبت به مناسک عزاداری عکس العمل مثبت داشتند. حال وقتی این فضا وجود دارد، ما موظف به پاسداری از این فضا هستیم. ما یا جاهلانه یا آگاهانه به مناسک‌های عزاداری ضربه می‌زنیم. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

نظر شما