شناسهٔ خبر: 67834138 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آمادو اونانا گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه استون ویلا

آمادو اونانا که تازه 22ساله شده، در فصل قبل بهترین بازیکن تیمش بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آمادو اونانا سرانجام از اورتون به استون‌ویلا پیوست. هافبک 22 ساله تیم ملی بلژیک با حدود 50 میلیون پوند راهی ویلا شده و گران‌ترین خرید تاریخ این باشگاه شده بالاتر از موسی دیابی.

ویلا خودش را برای نخستین حضور در میان بزرگترین تیم‌های اروپا بعد از 41 سال آماده می‌کند، این تیم آخرین بار در سال 1983 در جام باشگاه‌های اروپا بازی کرده است که حالا با تغییر به لیگ قهرمانان شرایط فوق‌العاده‌ای دارد و با پولی که مسؤلان تیم برای جذب اونانا داده‌اند، در مجموع 140 میلیون پوند در این تابستان هزینه کرده‌اند.

اونانا دو سال قبل با 33 میلیون پوند به اورتون رفت و 72 بازی برای این تیم انجام داد؛ او نقش مهمی در تلاش تیم برای بقا در لیگ برتر ایفا کرد. حالا فروش او می‌تواند از نظر مالی به کمک تیم بحران‌زده مرسی ساید بیاید. چند هفته قبل پیشنهاد ویلا برای اونانا مورد قبول اورتون قرار گرفت و با توافق شخصی این بازیکن، رسماً انتقال صورت گرفت.

باشگاه‌های دیگری مثل آرسنال و منچستریونایتد هم به جذب این بازیکن علاقه داشتند اما برای این کار قدم پیش نگذاشتند. او قرار است در ویلا جانشین داگلاس لوییز شود که با 42 میلیون پوند به یوونتوس رفت. او تجربه ملی هم دارد و در جام جهانی 2022 و یورو 2024 برای بلژیک بازی کرده است. در این تابستان ویلا و اورتون با هم چند معامله انجام داده‌اند، لوییز دوبین، مهاجم 21 ساله به ویلا رفته و تیم ایروگبونام، هافبک 20 ساله راه گودیسون پارک را در پیش گرفته است.

برخی به اشتباه آمادو اونانا را با دروازه‌بان کامرونی منچستریونایتد، آندره اونانا اشتباه گرفته بودند اما هافبک بلژیکی واکنش نشان داد و با لهجه انگلیسی عالی گفت: «نام من آندره نیست.» پول حاصل از فروش اونانا به کمک اورتون می‌آید که فصل قبل به خاطر نقض قوانین مالی با کسر دو امتیاز مواجه شد.

علاوه بر این می‌توانند مقاومت بیشتری در برابر منچستریونایتد نشان دهند که جاراد برانت وایت را می‌خواهد و تا به حال دو پیشنهادش رد شده. اولی 35 میلیون پوند به اضافه 8میلیون پاداش‌ و دومی 45 میلیون پوند با 5 میلیون پاداش. این بازیکن که تازه 22ساله شده، در فصل قبل بهترین بازیکن تیمش بود.

انتهای پیام/

نظر شما