شناسهٔ خبر: 67833430 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

ثبت نام شاسی بلند ایرانی / شاهکار ایران خودرو را به قیمت کارخانه بخرید

جزییات جدید زمان ثبت نام خودروی ری را که شاسی بلند جدید بازار است اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اطلاعات بدست آمده، اولین برنامه ثبت نام ریرا نیمه نخست شهریورماه است.

قرار است ری‌را در قالب دو طرح فروش فوری با موعد تحویل ۹۰ روز کاری و پیش‌فروش با موعد تحویل ۶ الی ۹ ماه عرضه شود. طبق اعلام برخی از رسانه‌ها فروش ‌ری‌را از طریق سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو و خارج از سامانه یکپارچه خواهد بود.

قیمت‌ نهایی این محصول هم فعلا مشخص نیست. پس از اعلام قیمت نهایی ری‌را توسط ایران‌خودرو، وزیر صمت اعداد و ارقام اعلامی را تکذیب کرد و علاوه بر ساخت سالانه ۱۱۰هزار دستگاه از این خودرو اعلام کرد که قیمت ری‌را زیر ۱ میلیارد تومان خواهد بود.

تیر ۱۴۰۳: مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو، اعلام کرد تولید ری‌را، ۲۰ دستگاه در هر ساعت برنامه‌ریزی شده است. بهمن امسال به ظرفیت اسمی این محصول خواهیم رسید ضمن اینکه مجوز شماره گذاری این خودرو نیز دریافت شده است. این محصول پاییز امسال تحویل داده می‌شود.

وی افزود هر قدر وابستگی به زنجیره تامین خارج کمتر شود تهدیدها کمتر می‌شود از این رو هم اکنون که در مرحله نخست تجاری‌سازی هستیم، ۶۹ درصد ساخت داخل از نظر قیمتی محقق شده که تا ۴ ماه آینده بخشی از واردات مورد نیاز این محصول نیز داخلی سازی می‌شود. از جمله این اقلام وارداتی، قطعات مکانیکی مانند کمک فنر و رینگ است که به علت سرعت‌دهی به طرح وارد شد، اما در تولید انبوه، چون فرصت بیشتری داریم از داخل تامین خواهیم کرد.

ثبت نام شاسی بلند ایرانی / شاهکار ایران خودرو را به قیمت کارخانه بخرید

وی توضیح داد ظرفیت تولید این خودرو ۱۱۰ هزار دستگاه در سال است، اما تا آخر امسال فقط ۱۰ هزار دستگاه تولید می‌شود. برای محصولات دیگری که روی این بن سازه توسعه خواهیم داد از جمله خودروی ری رای برقی، مراحل مطالعاتی را آغاز کرده ایم که تا یکسال آینده آن را نیز به بازار عرضه خواهیم کرد.

آقای رادمنش اشاره کرد خودرو ری‌را همه آزمون‌های ایمنی را گذرانده و با توجه به عمق ساخت داخل زیاد و ارزبری کم، دست ما در افزایش تولید این محصول، باز است و می‌توانیم سهم خوبی از بازار بگیریم. این خودرو قیمتی در سطح قیمت‌های رقیب وارداتی خواهد داشت؛ اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. ضمن اینکه مستندات قیمت‌گذاری به مراجع ارسال شده و بازخوردهای بازار و امکان توان فروش این خودرو با قیمت خودروهای هم رده بررسی شده، اما هنور قیمت نهایی آن مشخص نشده است.

بهمن ۱۴۰۲: تولید ری‌را به منظور کیفیت‌رسانی فرآیندها، از نیمه بهمن به صورت آنلاین آغاز شده و پس از حدود سه ماه، با کیفیت‌رسانی قطعات، مجموعه‌ها و خودرو کامل، به تولید انبوه خواهد رسید. خط بدنه‌سازی، رنگ و مونتاژ، اففتاح شده و نسخه بنزینی وارد مرحله صنعتی‌سازی شده است. پس از طی مراحل کیفی، ظرف سه ماه آینده تجاری‌سازی و عرضه خواهد شد.

نظر شما