شناسهٔ خبر: 67832834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان: شرایط فرهنگی جامعه برای ازدواج جوانان تقویت شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: باورمندی جامعه و جوانان ما نسبت به ازدواج و فرزندآوری کمرنگ شده است و باید شرایط فرهنگی و اقتصادی جامعه را به سمت ازدواج و فرزندآوری جوانان تقویت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر پنجشنبه در آیین پایانی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری نظام سلامت(سیمرغ) اظهار کرد: این جشنواره اقدام بسیار ارزشمندی هست که در حوزه جوانی جمعیت با مشارکت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: سالمندی جمعیت بحران بسیار بزرگی هست که دیر به فکر آن افتادیم و اگر زود اقدام نکنیم در سال‌های آینده به مشکل خواهیم خورد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه میزبانی این جشنواره در راستای برنامه‌های استان در دولت مردمی بود، ادامه داد: جوانی و رشد جمعیت کمی کُند شده است و شاید برخی عدم ازدواج جوانان را مشکلات اقتصادی بدانند.

وی تاکید کرد: دشمن می‌خواهد جای فرزندآوری خانواده‌ها را به سمت نگهداری حیوانات در خانه هدایت کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: باید با یک توجه ویژه در همه سطوح از مدرسه تا دانشگاه به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت در قالب هنر، فیلم، تئاتر و عکس به زیبایی توجه شود.

وی تصریح کرد: جمعیت پیر تهدید بسیار بزرگی برای امنیت و آینده کشور محسوب می‌شود و باید به این موضوع توجه کنیم.

دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری سیمرغ با شعار «ایران، جوان بمان» در بخش های نمایشنامه‌نویسی، تحقیق و پژوهش، سرود، فیلم، هنرهای تجسمی و برنامه‌های رادیویی از ۲ تا پنج مرداد به میزبانی همدان در حال برگزاری است.

نظر شما