شناسهٔ خبر: 67832703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی:

به اجحافِ در حق متخصصان آگاه هستیم

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ابنکه این متخصصین باید از کارمندمحور بودن با کارفرما بودن تغییر مسیر بدهند، گفت: این مهم در راستای کمک به خودکفایی کشور توصیه می‌شود هر چند ما به اجحاف در حق این متخصصان آگاه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان منصور علیمردانی، روز پنجشنبه(۴ مردادماه) در آئین افتتاحیه انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی زنجان با تاکید بر ابنکه این متخصصین باید از کارمندمحور بودن با کارفرما بودن تغییر مسیر بدهند، اظهار کرد: این مهم در راستای کمک به خودکفایی کشور توصیه می‌شود هر چند ما به اجحاف در حق این متخصصان آگاه هستیم.

وی پیگیری حقوق و مطالبات، متخصصان و برقراری ارتباط بین مراکز درمانی مراکز تولید تجهیزات پزشکی بیمار پزشک و ارگان‌های تامین کننده این تجهیزات را از وظایف انجمن‌های تخصصی اعلام و تصریح کرد: کشور در تامین تجهیزات پزشکی مشکلاتی دارد که تحریم و سیاست‌های نامشخص در قبال واردات و تولیدات است.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس تلاش می‌کند با تصویب آئین‌نامه‌هایی از متخصصان و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها حمایت کند.

علیمردانی به قابل توجه دانستن آمار فارغ‌التحصیلان رشته‌های مربوط به تجهیرات پزشکی افزود: سردرگمی‌های موجود در این حوزه فارغ‌التحصیلان را با مشکلاتی مواجه کرده است که نمی‌دانند که آیا وارد بازار کار شوند یا نه.

وی به ظرفیت‌های موجود در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد اشاره و تصریح کرد: این ظرفیت از ایده خام تا ورود کالا به بازار حداقل در روی کاغذ دیده شده که باید مد نظر قرار گیرد.

این مسئول با ابراز امیدواری برای تاثیرگذاری فعالیت انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی در راستای حل مشکلات گفت: این فعالیت‌ها برای حفظ و نگهداری تجهیرات برای کمک به بیماران تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه مراسم احمدرضا سیروسبی، سرپرست انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی زنجان ظهر امروز در آئین افتتاح انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی زنجان با اینکه زنجان هفدهمین استانی است که مجوز فعالیت انجمن را اخذ کرده است، اظهار کرد: این انجمن کمیته ‌هایی تشکیل و به صورت فراگیر فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی از صنعت فاصله گرفته و سردرگم می‌شدند، افزود: این سردرگمی به ضرر استان تمام می‌شود لذا تشکیل انجمن و واحدهای تولیدی و همچنین دانشگاه‌ها باید به وضعیت فعالیت دانشجویان توجه شود چرا آموزش‌های تئوری دانشگاهی کاربری زیادی در واحدهای تولیدی ندارد لذا باید دوره‌های آموزشی برگزار کنند.

انتهای پیام/

نظر شما