شناسهٔ خبر: 67832473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

پزشکیان: پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، کابینه در سریع‌ترین زمان به مجلس معرفی می‌شود

رئیس‌جمهور منتخب گفت: پس از مراسم تنفیذ و تحلیف حداکثر سعی به کار گرفته می‌شود تا کابینه در سریع‌ترین زمان ممکن برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان روز پنجشنبه - چهارم مرداد - در گفت وگوی تفصیلی با رسانه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای KHAMENEI.IR به تشریح رویکرد دولت خود درباره تعامل با بخش‌های مختلف کشور، معیار‌ها و شاخصه‌های انتخاب اعضای کابینه، سیاست‌ها و رویکرد‌های کلی دولت در ۴ سال آینده برای حفظ آرامش کشور و پرهیز از تنش و التهاب در فضای عمومی برای حل مسائل مردم و اولویت‌های فرهنگی و اقتصادی دولت چهاردهم پرداخت. ️

رئیس‌جمهور منتخب ضمن تشریح معیار‌ها و ضوابط کلی انتخاب وزرا و اعضای هیات دولت، اعلام کرد که پس از مراسم تنفیذ و تحلیف حداکثر سعی به کار گرفته می‌شود تا کابینه در سریع‌ترین زمان ممکن برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

مشروح این گفتگو تا ساعاتی دیگر از رسانه KHAMENEI.IR منتشر می‌شود.

مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور چهاردهم و آغاز به کار رسمی رئیس جمهور منتخب روز یکشنبه هفتم مرداد ۱۴۰۳ با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام نیز در آن حضور خواهند داشت.

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب نیز نهم مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر سال ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار شد و حدود ۵۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

بر اساس نتایج نهایی اعلام شده از سوی وزارت کشور مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

نظر شما