شناسهٔ خبر: 67832420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آمار بالای دانش آموزان ترک تحصیل کرده در کشور

مهر : نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: ۲۷۶ هزار دانش آموز ترک تحصیل کرده در کشور داریم که شاخص بدی است.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد مولوی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی با اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان آبادان و شهر اروندکنار، اظهار کرد: این چهارمین جلسه‌ای است که با توجه به ضرورت توجه به حوزه آموزش و پرورش و بازگشایی مدارس برگزار می‌کنیم.

خبر مرتبط
5 استان پیشتاز در ترک تحصیل دانش آموزان

استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان غربی و کرمان به ترتیب دارای بیشترین آمار تارکان از تحصیل در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هستند.

وی افزود: محور دوم از هدف تشکیل نشست، آغاز به کار دولت جدید و انتخاب وزیر آموزش و پرورش است که خواستم با بدنه فرهنگیان در خصوص شاخص‌های وزیر این حوزه هم اندیشی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این حوزه دچار چیستی و چگونگی نیستیم چرا که اسناد بالادستی و ریل گذاری وجود دارد و وزیر پیشنهادی دولت جدید باید اعلام کند چگونه می‌خواهد این برنامه‌ها را اجرا کند؟

مولوی عنوان کرد: ۲۷۶ هزار دانش آموز ترک تحصیل کرده در کشور داریم که شاخص بدی است.

وی با اشاره به اعتبارات آموزش و پرورش توضیح داد: سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی ۹.۷۶ است که در اسناد بالا دستی حداقل ۲۰ درصد پیش بینی شده است؛ در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ درصد بود ولی اکنون کاهش یافته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منابع انسانی، گفت: با توجه به شرایط فعلی بسیاری از معلمان درخواست انتقال و مهاجرت از این منطقه را دارند و ضرورت دارد با افزایش امکانات و جذب نیروهای بومی، این چالش رفع شود.

مولوی عنوان کرد: در برنامه هفتم تکلیف شده که سهم دانش آموزان مهارتی به ۵۰ درصد افزایش یابد و باید به سمت مدارس فنی و حرفه‌ای حرکت شود.

وی تاکید کرد: مدرسه کشاورزی، صنعتی، ورزشی و سایر مدارس مهارتی باید در شهرستان آبادان عملیاتی شود و پیگیر این موضوع هستیم تا جایی که مدرسه کشاورزی در روستای رمیله پیش بینی شده و در زمانبندی است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، فناوری و مجلس شورای اسلامی افزود: ۵ مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان از محل وزارت نفت برای احداث در شهرستان آبادان تأمین اعتبار کردیم.

نظر شما