شناسهٔ خبر: 67832393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار سنندج:

تبعیض مثبت به کردستان در دولت سیزدهم شکل گرفت 

دلنیا گوهری‌نژاد

فرماندار سنندج، اتصال سنندج به خط ریلی کشور، فرودگاه سقز، حل مشکلات چندساله آب سنندج و افزایش سطح تبدیل اراضی دیم به آبی را از مصادیق نگاه ویژه دولت سیزدهم به کردستان ذکر کرد.

صاحب‌خبر -

حسن عسکری امروز (٤مرداد) در اختتامیه هفتادودومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور که در مجتمع فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروزه شهر و محیط زندگی مدنی و اجتماعی، با شهروندان معنی پیدا می کند و آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد، شهر و شهروندان هستند و فلسفه وجودی شهرداری و شورای شهر هم همین است.

فرماندار سنندج تصریح کرد: در اصل هدف از تشکیل شوراهای اسلامی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است مشارکت دادن مردم در اداره امور محلی و مدیریت شهری است و اکنون تبلور نقش‌آفرینی مردم در شوراهاست و شوراها به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در زمینه قانون‌گذاری و نظارتی در امور محلی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: از آنجایی که سنندج، شهر دارالعلم، پایتخت کتاب ایران، پایتخت دف جهان، شهر خلاق موسیقی یونسکو، شهر مسجد و مناره و ... است می‌طلبد برای حفظ و تقویت این جایگاه تلاش بیشتری شود و این صورت نمی گیرد مگر اینکه شوراها از ظرفیت و مشارکت مردم بە ویژە ادبا، فرهیختگان، نخبگان، هنرمندان و اقشار تاثیرگذار استفاده نمایند.

عسکری در بخشی از سخنانش گفت: اگر جنگ در ۳۱ شهریور ۵۹ بر کشور تحمیل شد اما در کردستان زودتر شروع شده بود و آثار جنگ تحمیلی یکی از دلایل عقب‌ماندگی‌های کردستان و شهر سنندج است.

وی خاطرنشان کرد: به برکت خون ۲۳ هزار شهید انصار و مهاجر، امروز کردستان امن‌ترین استان کشور است و شاهد امنیت مردم در آن هستیم.

عسکری افزود: کردستان نیازمند تبعیض مثبت است که این نگاه در دولت سیزدهم شکل گرفت و از ۴۷ سفر استانی رئیس‌جمهور شهید، سه سفرشان مربوط به کردستان بود. 

وی عنوان کرد: ابتدای دولت سیزدهم سنندج با مشکل آب شرب مواجه بود که شهید رئیسی ۹۰۰ میلیارد تومان برای رفع این معضل اختصاص داد و به همت دولتمردان این مشکل چندساله مردم سنندج برطرف شد.

عسکری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهری در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، تصریح کرد: رفع مشکلات این مناطق با اعتبارات استانی و شهرستانی قابل حل نیست که انتظار می‌رود که این مجمع در حل این مشکل ما را همراهی کنند.

انتهای پیام

نظر شما