شناسهٔ خبر: 67832140 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال پروژه طی هفته محیط زیست در دولت سیزدهم افتتاح شد

مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در طول مدت فعالیت دولت سیزدهم در هفته محیط زیست در مجموع بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال افتتاح پروژه داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا علیرضا نورمحمدی در ششمین دوره آموزشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست که در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهارکرد: در حدود کمتر از سه سال گذشته پنج جلسه آموزشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد که اکنون در ششمین دوره در خدمت مدیران ستادی و استانی سازمان هستیم. ۱۱۴ مصوبه در این جلسات داشتیم که اغلب این مصوبات عملیاتی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۵ جلسه در دور اول، دوم و سوم جلسات منطقه‌ای در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شده است و بیش از ۳۱۰ مصوبه در این جلسات داشته‌ایم.

نورمحمدی با اشاره به اینکه علی سلاجقه - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - در طول دولت سیزدهم بیش از ۹۰ سفر استانی داشت، اگفت: ماحصل این سفرها بیش از 1000 مکاتبه با وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی بود و به بیش از ۲۹۰ نامه نیز پاسخ داده شد که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی رکود کم نظیری به ثبت رسید.

وی تاکید کرد: آقای سلاجقه در طول این مدت نزدیک به ۱۱۰ جلسه ملاقات مردمی داشت که با حدود ۴۷۰ نفر در این جلسات دیدار و دستورات لازم را برای رفع مشکلات مردم صادر کردند.

مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: در ارزیابی سال ۱۴۰۱ در سامانه سامد و ملاقات چهره به چهره مقام دوم و در ارزیابی های دوم و سوم سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه نخست در دو حوزه مذکور شدیم که در نوع خود آمار کم نظیری محسوب می‌شود.

نورمحمدی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مجموعا در سه سال دولت سیزدهم تنها در هفته محیط زیست بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح کرد و این رقم در مقایسه با دولت های قبل قابل ملاحظه محسوب می‌شود.

وی به رونمایی از کتاب "سیمای محیط زیست استان ها" اشاره و اظهارکرد: این کتاب ها به عنوان منبع اطلاعات آماری ۳۱ استان در حوزه های انسانی، طبیعی، دریایی، توسعه و آموزش بود که شامل اطلاعات ارزشمندی از جدول نقشه منطقه‌بندی استان‌ها، گونه‌های شاخص جانوری و گیاهی بود و به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست نورمحمدی در پایان با تاکید بر ۵۵ پاسخگویی رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سامانه نظارتی ۶۱۳۳، افزود: در طول دولت سیزدهم چهار جلسه شورای عالی محیط زیست برگزار شد و در مجموع  ۴۸ مصوبه داشت که منجر به گره گشایی از مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف شد.

انتهای پیام

نظر شما