شناسهٔ خبر: 67832005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

بازداشت ۹۱ خبرنگار توسط رژیم صهیونیستی

باشگاه اسیران فلسطین اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۹۱ خبرنگار توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ باشگاه اسیران فلسطین اعلام کرد از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۹۱ خبرنگار توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند که آخرین آن خبرنگار حازم ناصر است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، باشگاه اسیران فلسطین همچنین اعلام کرد: ۵۳ خبرنگار ازجمله ۶ خبرنگار زن و دست‌کم ۱۶ خبرنگار اهل غزه که ما توانستیم هویت آنها را تأیید کنیم، همچنان در بازداشت هستند.

این نهاد فلسطینی همچنین تاکید کرد که از میان خبرنگاران بازداشتی ۱۷ تن درحال حاضر در بازداشت اداری به سر می‌برند.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و بیش از ۱۲۴ هزار فلسطینی شهید و زخمی برجای گذاشته است و بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ ده‌ها کودک شده، مفقود هستند.

تل‌آویو در حالی به این جنگ ادامه می‌دهد که شورای امنیت با صدور قطعنامه خواهان توقف فوری جنگ غزه شد و دیوان بین‌المللی دادگستری نیز از رژیم صهیونیستی خواست حمله به شهر رفح در جنوب غزه را متوقف و تدابیری برای ممانعت از وقوع نسل‌کشی جمعی و بهبود وضعیت انسانی غزه اتخاذ کند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۹ هزار و ۱۴۵ شهید و ۹۰ هزار و ۲۵۷ زخمی رسیده است. / ایسنا

نظر شما