شناسهٔ خبر: 67831861 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

۲۰ جرثقیل فوق سنگین وارد چرخه حمل‌ونقل کشور شد

برای نخستین‌ بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۰ جرثقیل‌ فوق سنگین ۵۰، ۵۵ و ۹۰ تنی خدمات لجستیک و ۱۲ تجهیز آتش‌نشانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران وارد چرخه حمل‌ونقل کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت (طبنا)آئین تحویل و آغاز به کار جرثقیل‌های سنگین خدمات لجستیک شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران امروز _پنجشنبه چهارم مرداد_ برگزار شد. این برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جرثقیل‌های سنگین تأمین و به‌کارگیری می‌شود.

سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در این آیین با بیان اینکه بهره‌برداری از ۲۰ جرثقیل فوق سنگین ۵۰، ۵۵ و ۹۰ تن در کشور بی‌نظیر است، گفت: در کنار آن ۱۲ تجهیز آتش‌نشانی جدید تهیه شده است و این شرکت توانسته رشد خوبی در این زمینه‌ها داشته باشد.

امیدحسین ابیانه نظری اظهار داشت: شرکت انبارهای عمومی دارای ۱۴ شرکت زیر مجموعه این سازمان با ۶۰ سال قدمت است و در این مدت تجهیزات خوبی همچون لیفتراک ساخت داخل برای آن تهیه شده بود و در این زمینه جلو هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ لیفتراک به مجموعه این شرکت اضافه شد و امروز ۲۰ جرثقیل فوق سنگین وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شود که در کشور بی‌نظیر است.

سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران افزود: تهیه ۱۲ تجهیز آتش‌نشانی جدید اقدام مهم دیگری است و اگر تجهیزات باشد همکاران ما می‌توانند خدمات بهتری ارائه بدهند که این مسئله عایدی درآمد بهتری نیز دارد.

ابیانه خاطرنشان کرد: پارک لجستیکی در حال طی کردن فرایند شکل‌گیری است و نویدی برای آغاز حرکت جدی و اساسی که مأموریت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی است، به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مأموریت اصلی ما لجستیک کشور است و در هیچ کجا همچون انبارهای گمرکی نمی‌تواند لجستیک کشور را تأمین کند، یادآور شد: در این مدت تناژ صادرات حدود هشت درصد و واردات شش درصد افزایش پیدا کرده است. در این بخش همکاران ما توانسته‌اند نزدیک به ۲۰ درصد از این حجم را مدیریت کنند، یعنی ۲.۵ برابر آنچه که در توسعه کشور صورت گرفته، توسط مجموعه انبارهای عمومی جذب شده است.

سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران اضافه کرد: کریدور شمال به جنوب یکی از موارد مهمی است که باید در آینده دنبال شود، ما باید در مجموعه کاسپین حضور پیدا کنیم، چراکه اگر وجود نداشته باشیم حلقه وصل حمل‌ونقل از بین خواهد رفت.

نظر شما