شناسهٔ خبر: 67831853 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشکسوت مداحی:

زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی جاذبه اجلاس امسال پیرغلامان حسینی است

تهران- ایرنا- پیشکسوت مداحی درباره برپایی اجلاس پیرغلامان حسینی گفت: خیلی از مداحان ما هنوز موفق به زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی نشدند و امسال اجلاس کرمان یک جاذبه مهمی را برای آنها ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، محسن طاهری مداح اهل بیت درباره برپایی اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی عنوان کرد: بحث تجلیل از پیر غلامان برای یک، دو و چند سال اخیر نیست، قریب چهار دهه است که از نخستین اجلاس در حسینیه جماران برپا شد و کار استمرار پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: دقیقا می‌توانم بگویم که اوایل انقلاب بود که تجلیل از پیرغلامان شروع و رفته رفته اجلاس بین‌المللی شد و میهمانان خارجی در آن شرکت کردند، بنابراین اجلاس در این چند سال و چند دهه بسیار اثرگذار بوده و کار خودش را جلو برده است.

زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی جاذبه اجلاس امسال پیرغلامان حسینی است محسن طاهری، مداح اهل بیت

طاهری تاکید کرد: یک پیرغلام هم شاگردی، هم شاگردپروری و هم استادی کرده است؛ بنابراین الان دیگر با سن و سالش در شرایطی قرار می‌گیرد که جامعه به سمت او برود و از او تجلیل کند و این اتفاق مبارکی است.

وی همچنین یادآور شد: طبیعی است که یک پیرغلام نمی‌تواند مثل جوان مجلس را با شور و حال و حماسه میانداری و اداره کند، وظیفه ما این است که از آنها تجلیل کنیم مثل یک پدر و مادری که دیگر به سن کهولت و پیری رسیدند و بچه‌ها نباید آنها را تنها بگذارند و مدام باید به آن‌ها توجه کنند، حتی یک لحظه نباید به آنها بی حرمتی و بی توجهی شود لذا کار اجلاس تجلیل از پیرغلامان ضرورتش اینجا مشخص می‌شود.

وی یکی از ویژگی‌های مهم برپایی این دوره اجلاس تجلیل از پیرغلامان را برپایی مکانش در کرمان به شمار آورد و گفت: کرمان به نام نامی شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی گره خورده است، هنوز خیلی از مداحان شاخص ما موفق نشدند که به کرمان و سر مزار ایشان بروند و همین اجلاس یک جاذبه مهمی را برای آنها ایجاد می‌کند تا در مراسم شرکت کنند.

بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان مرداد ماه به همت بسیج صداوسیما و استانداری کرمان نهم تا یازدهم مرداد ماه در این استان برگزار خواهد شد.

نظر شما