شناسهٔ خبر: 67829709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاسیس سه موزه تخصصی فارس در سه سال

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: طی سه سال اخیر، سه موزه تخصصی در فارس به بهره‌برداری رسیده و سه موزه دیگر نیز در شرف راه‌اندازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی، پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایجاد موزه‌های تخصصی در مناطق مختلف فارس الزامی است و برای هر منطقه یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۴۰ موزه تخصصی و مشارکتی در استان فارس فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: توسعه موزه‌های استان از نظر کمی و کیفی الزامی است و باید در هر شهرستان دست‌کم یک موزه راه‌اندازی شود.

ثابت اقلیدی گفت: هر چند هم‌اکنون برخی از شهرستان‌های فارس از سه موزه نیز برخوردارند، اما برخی شهرستان‌ها موزه ندارند که طرح ایجاد و راه‌اندازی موزه در این مناطق در دستور کار قرار دارد.

تاسیس سه موزه تخصصی فارس در سه سال

موزه‌های فارس، میزبان ۵۰ هزار قلم شی تاریخی

وی ادامه داد: در زمان حاضر بیش از ۵۰ هزار قلم شی تاریخی و فرهنگی در موزه‌های استان فارس وجود دارد که بیش از ۳۰ هزار قلم شی آن در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی و تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: مستندنگاری اموال تاریخی فرهنگی در بخش عمومی، تخصصی و وضعیت مرمتی آنها، ثبت و ضبط اشیاء در مبادی ورودی و کنترل وضعیت سرقت اشیاء و اعلام آن‌ها به‌تمام مراجع ذیربط از طریق سیستم جامع اموال منقول فرهنگی، تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: این سامانه مکانیزه کردن تمام نقل و انتقالات اشیای موجود در موزه‌ها را نیز دنبال می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما