شناسهٔ خبر: 67829598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آشکارسازی و ایمن‌سازی بیش از ۱۷ دماغه ترافیکی در منطقه ۷ اصفهان + فیلم

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از آشکارسازی و ایمن‌سازی بیش از ۱۷ دماغه ترافیکی در سطح این منطقه خبر داد و گفت: رانندگان با تصمیم‌گیری به‌موقع و دقت در انتخاب مسیر پیش از رسیدن به دماغه‌های ترافیکی می‌توانند به کاهش حوادث در این نقاط کمک شایانی کنند.

صاحب‌خبر -

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به نقاطی از معابر به‌ویژه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها که جریان‌های عبوری وسایل نقلیه به‌وسیله موانع فیزیکی (معمولاً جدول، نیوجرسی و گاردریل) از هم جدا یا به هم متصل می‌شوند، «دماغه ترافیکی» گفته می‌شود.

وی افزود: دماغه‌های ترافیکی جزو نقاط پرحادثه محسوب می‌شوند و همواره شاهد تصادف خودروها با یکدیگر یا جداول خروجی از بزرگراه‌ها، نقاط جداشونده زیرگذر و روگذر هستیم.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اقداماتی از جمله نصب چراغ خطر، تابلوی حرکت به دو طرف (خطرنما)، بشکه‌های پلاستیکی زرد یا نارنجی رنگ (ضربه‌گیر)، استوانه‌های قرمز شب‌رنگ‌دار (بولارد)، گل‌میخ‌های ترافیکی معمولی و نورافشان ال‌ای‌دی «آشکارسازی و ایمن‌سازی ترافیکی» نامیده می‌شود.

سلطان‌آقایی گفت: شهرداری منطقه ۷ نیز با وجود بزرگراه شهید چمران، خیابان کاوه و بلوار فرزانگان دارای ورودی و خروجی‌های متعدد و نقاط جداشونده زیرگذر و روگذر است که شاهد وقوع تصادف در این نقاط بوده‌ایم که این موضوع موجب شد از ابتدای سال جاری با جدیت و دقت بیشتر نسبت به اجرای اقدامات ایمن سازی و آشکارسازی در دماغه‌های ترافیکی اقدام کنیم.

آشکارسازی و ایمن‌سازی بیش از ۱۷ دماغه ترافیکی در منطقه ۷ اصفهان + فیلم

وی ادامه داد: نصب ۱۷ ضربه‌گیر، ۴۵۰ عدد بولارد، ۱۴ عدد تابلو خطرنما، ۲۰۰ عدد گل‌میخ پلاستیکی طرح چدن و حدود ۵۰۰ عدد گل‌میخ نورافشان به‌صورت ال‌ای‌دی از جمله اقدامات این منطقه از ابتدای سال جاری با هزینه بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال (۵۰۰ میلیون تومان) بوده است که امیدواریم در ادامه سال جاری یا سال‌های آینده اجرای اقدامات آشکارسازی و ایمن‌سازی ترافیکی در سایر معابر غیر بزرگ‌راهی این منطقه از جمله قبل از سرعت‌کاه‌ها و سرعت‌گیرها ادامه پیدا کند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۵ میلیارد ریال (۵۰۰ میلیون تومان) نیز در آن بخش برای تکمیل اقدامات مورد نیاز باشد.

سلطان‌آقایی اظهار کرد: رانندگان با تصمیم‌گیری به‌موقع و دقت در انتخاب مسیر پیش از رسیدن به دماغه‌های ترافیکی می‌توانند به کاهش حوادث در این نقاط کمک شایانی کنند.

نظر شما