شناسهٔ خبر: 67829546 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیریت شهری ششم تهران چرخ متوقف پیشرفت پایتخت را به حرکت درآورد

رییس شورای اسلامی شهر تهران کارنامه سه ساله مدیریت شهری پایتخت را تشریح کرد و گفت: مدیریت شهری ششم تهران چرخ متوقف پیشرفت پایتخت را به حرکت درآورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا مهدی چمران در یک برنامه تلویزیونی در خصوص عملکرد سه ساله مدیریت شهری که چهارشنبه شب (۳ مردادماه) پخش شد، با بیان اینکه برخی پروژه‌ها در دوره قبلی مدیریت شهری تهران متوقف ماند و حتی در یکی از طرح‌ها، کارگاه را هم جمع‌آوری کردند، اظهار کرد: در این دوره اما پروژه را دوباره شروع کردیم که البته زمان و چالش‌های بیشتری پیش روی چنین طرح‌هایی خواهد بود.

وی افزود: پروژه ترمینال شرق تا ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی ساختمان را رها کردند که آسیب‌های زیادی به آن رسید و به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

چمران خاطرنشان کرد: در دوره قبلی مدیریت شهری و در میدان فتح روی دو پلی که نیمه کاره مانده بود، خاک ریختند که در دوره اخیر مجبور شدیم دوباره آن‌ها را تخلیه و کار را از نو شروع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ۱۰ سال گذشته و به خصوص هشت ساله دولت قبلی، شاهد بی توجهی و کم توجهی عجیبی در سراسر کشور نسبت به حمل و نقل شهری بودیم، به طوری که تا اواخر دوره گذشته هیچ اتوبوسی به تهران تخصیص ندادند.

وی ادامه داد: در طرح جامع شهری تهران، الان باید ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم ولی این رقم به کمی بیشتر از ۱۰۰۰ دستگاه رسیده بود همچنین یک واگن مترو هم در این مدت به تهران اختصاص ندادند.

چرا شهرداری تهران از چین اتوبوس می‌خرد؟

چمران با بیان اینکه در تهران با کمبود اتوبوس شهری مواجه هستیم، گفت: ابتدا با شرکت‌های داخلی صحبت کردیم اما درنهایت توانستند ماهانه ۵۰ دستگاه تحویل دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: به همین دلیل مجبور شدیم قرارداد خرید اتوبوس از چین را منعقد کنیم که البته با تاکید وزیر صمت،ژ مقرر شده است اتوبوس‌های برقی وارد شوند.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۶ تفاهمنامه‌ای با چین منعقد شد تا ۱۰۵۰ واگن مترو به شهرداری تهران تحویل داده شود، بیش از ۶۰۰ واگن در فاز نخست باید وارد می‌شد که به خاطر عدم حواله کرد قسط اول، کار توسط چینی‌ها شروع نشده بود اما در دولت شهید رئیسی و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای شهر این کار انجام شد و کار ساخت واگن‌ها هم شروع شده است.

چمران خاطرنشان کرد: ساخت واگن ملی هم در دوره قبل با توقف رو به رو شد اما دولت شهید رئیسی ارز مورد نیاز برای این کار را تامین کرد که امیدواریم تا پایان امسال، یک رام قطار ساخت داخل تحویل داده شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، مهمترین عامل کاهش آلودگی هواست. اگر این وسایل را به خوبی تامین کنیم آن وقت می‌توانیم از مردم بخواهیم از خودروی شخصی استفاده نکنند.

وی افزود: ورود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی همچنین تاکسی‌های برقی به تهران می‌تواند تا حدی این مشکل را برطرف کند.

سالانه ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز به شهر تهران افزوده می‎‌شود

چمران با پرداختن به سرانه فضای سبز اظهار کرد: سرانه افزایش یافته اما هنوز هم کافی نیست بنابراین برای افزایش سالانه ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز در اطراف شهر تهران برنامه‌ریزی شده است.

وی در بخش دیگری از صحیت‌های خود گفت: از ابتدای تشکیل شورای ششم، همه اعضا با تمام توان مشغول فعالیت بوده‌اند و بازدیدهای متعددی از پروژه‌ها انجام داده‌اند. نشست‌های مردمی در شهرداری‌های مناطق و مساجد هم در دستور کار آنها بوده است. به هر حرکت در آوردن یک چرخ متوقف مانده سخت است ولی با همه این مشکلات جلو رفتیم.

مشکلات اخیر شایسته‌ شورای شهر تهران نبود

چمران با بیان اینکه اختلاف نظر در هر جمعی وجود دارد و شورای شهر تهران هم مستثنی نیست، اظهارکرد: وقتی با منطق جلو برویم و مشکلات خارج از صحن به شورا تحمیل نشود، این جمع کار خودش را انجام می‌دهد اما تاثیرات سیاسی و تفکرات جناحی به شورا و به تبع آن به مردم آسیب می‌زند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برخی مشکلات اخیر، شایسته‌ شورای شهر تهران نبود اما در مجموع به انجام وظایف اعضای شورا لطمه‌ای نزد.

شورای پنجم تهران حتی یک گزارش حسابرسی را هم بررسی نکرده بود

به گزارش سایت شهر، چمران در پایان گفت: حسابرسی شهرداری با شورای شهر است و هزینه آن هم توسط شورا تامین می‌شود اما در دوره پنجم، یک گزارش حسابرسی هم در صحن قرائت نشد. به همین دلیل در شورای ششم با انبوهی از این گزارش‌ها مواجه شدیم که بیش از یک سال زمان برای تعیین تکلیف آن ها صرف شد.

انتهای پیام

نظر شما