شناسهٔ خبر: 67829258 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش مقام ارشد حماس به سخنرانی نتانیاهو/ ائتلاف با اسرائیل خیانت است

اقتصادنیوز: یکی از مقامات ارشد حماس در واکنش به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت: «هرگونه ائتلاف با اسرائیل از هر طرفی خیانت به خون شهدا است.»

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس روز چهارشنبه گفت که سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا نشان می‌دهد که او نمی‌خواهد به توافق آتش‌بس دست یابد.

نتانیاهو در چهارمین سخنرانی یک رهبر خارجی در جلسه مشترک سنا و مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا سخنرانی کرد. او از ضرورت ایجاد ائتلاف امنیتی در خاورمیانه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد.

 بوزهری گفت: «سخنان نتانیاهو پر از دروغ بود و در سرپوش گذاشتن بر شکست در مقابل مقاومت برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی و نسل‌کشی که ارتش او علیه مردم غزه انجام می‌دهد، موفق نخواهد شد.»

او افزود: «هرگونه ائتلاف با اسرائیل از هر طرفی خیانت به خون شهدا است.»

نتانیاهو همچنین گفت که اسرائیل به دنبال تصرف مجدد غزه نیست و پس از جنگ با حماس، این منطقه باید توسط فلسطینی‌هایی که به دنبال نابودی اسرائیل نیستند، هدایت شود.

نبیل ابورودینه، سخنگوی رئیس جمهور فلسطین در پاسخ گفت: «مردم فلسطین تنها کسانی هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی بر آنها حکومت کند.»

او افزود: «موضع دائمی ما این است که تنها راه‌حل برای دستیابی به امنیت و ثبات، ایجاد کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی است.»

نظر شما