شناسهٔ خبر: 67829252 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رونمایی از طرح محما 3

از طرح "محما 3 " مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی از سلله برنامه های قرارگاه فرهنگی شهید آوینی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از طرح محما 3 " مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی" رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خضری امام جمعه موقت شهر قزوین صورت گرفت، براتی عنوان کرد: محما یا مدرسه تشکیلاتی حلقه های میانه انقلاب اسلامی قصد دارد با سه برنامه مختلف، نقش حلقه های میانی در فعالیت های فرهنگی را روشن تر و واضح تر کند و الگوهای مدل های مردمی سازی را از طریق حلقه های میانی آموزش دهد. لذا به سه رده سنی نگاه ویژه دارد؛ برای رده سنی بیست تا سی سال طرحی را به عنوان طرح انصار در نظر گرفته و آنها را حلقه های میانی بالقوه ای میبیند که با آموزش هایی که به این افراد  داده میشود سعی بر این است که آینده آنان را با مدل حلقه های میانی تامین کند.


وی افزود: افرادی که در طرح انصار شرکت می کنند از بین حدود نود مجموعه فرهنگی استان قزوین انتخاب شده اند و فاز اول این طرح برگزار شده و برای مخاطبین طرح انصار بیش از پنج دوره آموزشی ویژه با نگاه ایجاد حلقه های میانی و استفاده از ظرفیت های مردم جهت ایجاد حرکت عمومی، برنامه ریزی و برگزار شده است. در حال حاضر دوره های تخصصی تر و تکمیلی تری برای این افراد در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است برای مجموعه هایی که نتوانستند در فاز اول محما شرکت کنند، این دوره تکرار خواهد شد.


دبیر شورای اطلاع رسانی استان در ادامه بیان کرد: طرح انصار در دوره قبلی برای پسرها برگزار شده و در طرح جدیدبه گونه ای برنامه ریزی شده است که به صورت ویژه تر شامل بانوان و مخاطبین شهرستانی نیز شود.

 

براتی تصریح کرد: رده سنی دیگری که وجود دارد 40 تا 30 سال است که به نظر میرسد این گروه افراد میتوانند نقش حلقه های میانی بالفعل را داشته باشند و با شرکت در دوره های آموزشی مربوط به این حیطه، کنشگری و نقش حلقه میانی بودنشان و فرد واسطی میان دولت و مردم بودنشان روشن تر می شود.

در پایان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: رده سنی سومی هم وجود دارد که 40سال به پایین هستند؛ به افرادی که در  این رده سنی قرار دارند با نگاه نخبگانی نگاه میشود زیرا اینان افرادی هستند که در لایه نخبگانی کار قرار می گیرند، ایده پردازی می کنند و در این حیطه حرفهایی دارند که می توانند حتی تعدادی از حلقه های میانی را با خودشون همراه کنند و یا می توانند حلقه میانی تولید کنند و همچنین می توانند راهکارها و مدل هایی برای ایجاد حلقه های میانی پیشنهاد دهند.

در این رده سنی هم برنامه ویژه ای در مدرسه تشکیلاتی حلقه های میانی انقلاب اسلامی دیده شده که باید به آن پرداخته شود و شاید این قشر تعدادشان بیشتر از بیست تا چهل نفر در تمام استان نشود اما خروجی هایی که می توانند داشته باشند می تواند در رده ها و فضاهای سنی دیگری که بیان شد استفاده شود.


6
م م

نظر شما